نخستین رویداد استارتاپی ریلی کشور برگزار شد

نخستین رویداد استارتاپی ریلی کشور برگزار شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت ریلی در ایران قدمتی طولانی دارد و یکی از صنایع قدیمی و نام آشنا برای ایرانیان محسوب می شود. صنعتی که همپای تغییر نسل ها، رشد کرده ؛ اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

توسعه شرکت های استارتاپی و شتاب دهنده ها یکی از راه هایی است که می تواند به صنعت ریلی کشور کمک کند و روحی تازه به این صنعت ریشه دار اما نیازمند به فناوری بدمد. بر همین اساس، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری، نخستین رویداد استارتاپی ریلی کشور را همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی برگزار کرد. این رویداد استارتاپی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره،) شهرری و همچنین حمایت شرکت راه آهن برگزار شد.

در این مراسم، سید جلال موسوی معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: معاونت علمی و فناوری با حمایت از تمامی استارتاپ ها به عنوان یک شتاب دهنده در خدمت ۸ تیم حاضر در این رویداد خواهد بود.

وی افزود: ستاد تلاش می کند حمایت های لازم برای توسعه فعالیت استارتاپ ها و شتاب دهنده های این حوزه صورت گیرد.

توسعه رویدادهای استارتاپی ریلی در کشور

علی شهابی رئیس دبیرخانه شبکه های ارتباطی حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره نخستین استارت آپ ویکند ریلی شو، گفت: فعالیت‌ها و استقبال بسیار خوبی که از استارتاپ‌ها و تیم‌های استارتاپی صنعت ریلی در این نمایشگاه انجام شد نشان داد که در سال ۹۸ دستاوردهای بسیار خوبی در این بخش خواهیم داشت و شاهد برگزاری رویدادهای استارتاپی آتی خواهیم بود.

نخستین استارتاپ ویکند ریلی شو با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات