صنعت با کوره‌های تیوبی ساخت داخل داغ شد

صنعت با کوره‌های تیوبی ساخت داخل داغ شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دروازه ورود به تولید صنعتی، تجهیزاتی است که به یک محصول کارآمد منجر شود. در دسترس نبودن تجهیزات، باعث می‌شود تا خلق یک محصول دقیق و کارآمد با مشکل مواجه شود. سامانه‌های خلا و سیستم‌های لایه نشانی و عملیات حرارتی، کوره های خلا و منبع تغذیه بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنایع است. این محصولات به دست فعالان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید و مورد استفاده صنایع قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تسنیم کیمیای سیستم بیش از ۵۰ نوع محصول را دستاورد فعالان فناور مستقر در این واحد دانش‌بنیان دانست و گفت: کوره های خلا و سامانه‌های عملیات حرارتی، لایه نشانی، منبع تغذیه با توان های متنوع بخشی از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است.

حمیدرضا پارسا،  از «کوره تیوبی تحت اتمسفر» به عنوان یکی از این تولیدات نام برد و گفت: کوره تیوبی تحت اتمسفر در سه دمای ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ و ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد و در ابعاد حرارتی تک منطقه، دو منطقه و سه منطقه حرارتی با سیستم کنترل و پایش جداگانه عرضه شده است.

مدیرعامل تسنیم کیمیای سیستم با بیان این‌که کوره القایی تحت خلا  بخش قابل توجهی از واردات محصولات صنعتی را به خود اختصاص می‌داد اما اکنون به یک محصول کاملا بومی بدل شده است گفت: اگرچه نمونه‌های خارجی این محصول، هزینه بالای واردات و ارزبری را به خود اختصاص می‌داد، اما تلاش کردیم با یک محصول بومی نیاز کشور به واردات این محصول را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که کوره تیوبی تحت خلا باید بتواند دما را به طور یکنواخت منتقل کند، گفت: با استفاده از این دستگاه، دما به طور یکنواخت در منطقه مشخص متنقل می‌شود و می‌توان دمای نمونه را کنترل کرد. سامانه کنترل و پایش دمایی این کار را انجام می‌دهد.

پارسا همچنین نمایش لحظه‌ای، امکان ارتباط با نرم افزارهای نمودارگیری و ارسال داده‌ها را از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان دانست و گفت: علاوه بر ویژگی‌های تعاملی و نرم‌افزاری، جلوگیری از اتلاف انرژی با عایق بندی کوره تیوبی تحت اتمسفر مورد توجه بوده است. این عایق‌کاری، مصرف برق و هدررفت حرارت را نسبت به نمونه‌های مشابه، به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات