دستاوردهای بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پارک علم و فناوری کردستان

دستاوردهای بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پارک علم و فناوری کردستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان، در ابتدای بازدیدهای خود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرک صنعتی سنندج از شرکت دانش بنیان "کنترل گستر کهربا (سیموتو)" سازنده پرینتر و شبیه‌سازهای سه بعدی بازدید کرد. به گفته ئاکو کشاورزی مدیرعامل شرکت دانش بنیان "سیموتو" این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان و پژوهش محور با تکیه بر توان و دانش فنی نخبگان دانشگاهی و صنعتی و با هدف تولید توسعه و ترویج سیستم ها و الگوریتم های مدرن کنترلی و شبیه سازی در صنایع  مختلف فعالیت می‌کند و به صورت مستقیم برای ۲۳ ایجاد اشتغال کرده است.  کسب عناوین مختلفی همچون گروه کار نمونه کشوری، کارآفرین جوان برتر کشور، برگزیده یازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و همچنین ثبت ۱۸ عنوان اختراع ملی دارای تائیدیه و مستندات علمی پژوهشی در گرایش‌های مختلف کنترل از جمله افتخارات شرکت کنترل گستر کهربا است.

وی سپس با حضور در پارک علم و فناوری کردستان، با حضور در شرکت اهورا (استارتاپ ژین) از نهاده‌های فعال طرح تکاپو رسته IT حضور یافته و از "سرویس خدمات سلامت بر بستر الکترونیک و شبکه پستی" این شرکت رونمایی کردند. ژین به عنوان یک فروشگاه اینترنتی دارای تجربه در حوزه فناوری سلامت و با اعتقاد و پایبندی به اخلاق حرفه ای می خواهد در همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران در حوزه سلامت تبدیل شود. معرفی و فروش کلیه خدمات و محصولات حوزه سلامت (پزشکی، درمان، بیمه و ...). این محصولات و خدمات شامل انواع کالاها و سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری و مصرفی می باشد.

در ادامه، در حضور مهندس جهرمی تفاهم نامه مشارکت و سرمایه‌گذاری در پیاده سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج بین استانداری، پارک علم و فناوری کردستان، شهرداری سنندج و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید. این تفاهم نامه  با هدف طراحی، پیاده سازی و تامین مالی پروژه شهر هوشمند سنندج به منظور جهت دار نمودن و سرعت بخشیدن به فعالیت های صورت گرفته تفاهم نامه همکاری، مشارکت و سرمایه گذاری در پیاده سازی پروژه های مرتبط با شهر هوشمند سنندج امضا شد. گفتنی است که مجری فاز اول شهر هوشمند سنندج شرکت تبادلات الکترونیک غرب یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری می باشد.

همچنین، در این بازدید مرکز نوآوری فینووا، چهارمین شعبه خود را پس از دانشگاه امیرکبیر، علامه طباطبایی و مشهد در پارک علم و فناوری کردستان و با همکاری شرکت «کاردوک» افتتاح کرد. در این مرکز که یکی از نهاده‌های فعال حوزه فاوا مستقر در پارک علم و فناوری کردستان می‌باشد، استارتاپ‌ها می‌توانند با شبکه سرمایه‌گذاران فینووا در ارتباط باشند تا از این فرصت برای جذب سرمایه استفاده کنند. شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز با حضور در این فضا از فرصت شناخت تیم‌های مستعد و ارائه خدمات به آن‌ها بهره‌مند خواهند شد. فینووا در تلاش است تا با ایجاد این بستر مناسب و باکیفیت، مسیر رشد استارتاپ‌ها را هموار کند.

مهندس جهرمی در بازدید از مرکز نوآوری تولید گیم و اپلیکیشن پارک علم و فناوری کردستان نیز با تشویق جوانان فعال در این مرکز از آنها درخواست کرد که با تلاش بیشتر از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه فعالیت‌ها ساتفاده کنند. شرکت دانش بنیان صنعتی ژوری مانگ در سال ۱۳۹۱ با هدف تولید بازی‌های رایانه‌ای، شبیه‌سازهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین انیمیشن تاسیس شد. از دستاوردهای مهم شرکت ساخت بازی شوفر نسخه موبایل و کامپیوتر است که با گرفتن گرین‌لایت از شبکه جهانی استیم و تصویربرداری از جاده‌های استان کردستان بر اساس فرهنگی محلی به بازار بین‌المللی عرضه شد.

گفتنی است که در این بازدیدها علاوه بر معاونین و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران ارشد استانی مهندس جهرمی را همراهی می‌کردند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان

    پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

      نظرات