مردی که در آمازون درآمد میلیون دلاری دارد

مردی که در آمازون درآمد میلیون دلاری دارد

در این مطلب با مردی آشنا می‌شوید که شغل او شما را شگفت‌زده می‌کند. این مرد 28 ساله که رایان گرانت نام دارد، با خرید کالاهای مختلف از فروشگاه اینترنتی والمارت و فروش آن‌ها در آمازون، سالانه چندین میلیون دلار درآمد کسب می‌کند!

به گزارش اکوسیستم، رایان گرانت در ابتدا به عنوان حسابدار در یک شرکت فعالیت می‌کرد؛ اما به دلیل نارضایتی از این شغل، از کار خود استعفا داد؛ زیرا او نمی‌خواست همیشه در محل کارش درگیر باشد و می‌خواست علاوه بر کسب درآمد خوب، زندگی کاملا آزادی هم داشته باشد.

رایان پس از استعفا از حسابداری، کار خود با خرید کتاب‌های درسی از آمازون و ارسال آن‌ها به نقاط مختلف کشور برای افرادی که نیازمند این کتاب‌ها بودند، آغاز کرد و با این کار در عرض یک سال ده هزار دلار سود کسب کرد.

او برای بررسی میزان سود هر کتاب و اینکه در چه دوره زمانی می‌تواند سود کند، از اپلیکیشن Amazon Seller استفاده می کرد؛ البته بسته‌بندی کتاب‌ها و ارسال آن‌ها به نقاط مختلف کشور، فرایند زمان‌بری بود و انرژی زیادی از او می‌گرفت؛ اما وی پس از گذشت یک ترم متوجه شد که درآمد این کار به اندازه میزان مورد انتظار او نیست؛ اما این اتفاق نقطه آغازی برای پیشرفت او بود.

رایان بعدها تصمیم گرفت کالاهای موجود در فروشگاه والمارت که با تخفیف زیادی به فروش می‌رسیدند را خریداری کرده و در فروشگاه آمازون به فروش برساند.

او برای خرید کالاهای مورد نظر خود از فروشگاه والمارت، از اپلیکیشن این شرکت برای خرید کالاهای مختلف استفاده می‌کرد و برای اینکه ببیند کدام یک از کالاها می‌تواند برای او سود داشته باشد، قیمت‌های فروشگاه والمارت را با استفاده از اپلیکیشن Amazon Seller با لیست قیمت‌های آمازون مقایسه می‌کرد.  او پس از خرید کالاهای مورد نظر خود، با هزینه بسیار کمی از سرویس Fulfillments آمازون برای بسته‌بندی حجم انبوهی از این کالاها و ارسال آن‌ها برای مشتریان استفاده می‌کرد و پس از گذشت چند سال انباری کوچک به مساحت 220 متر برای انبار کردن کالاهای خود نیز اجاره کرد.

او چند سال بعد به طور جدی تصمیم گرفت تمام تلاش خود را بکند تا با راه‌اندازی تجارتی خاص و منحصر‌به‌فرد، به درآمد هنگفتی دست پیدا کند. او چندین کارمند استخدام کرد که مناسب‌ترین زمان برای فروش کالاها را به او اطلاع دهند.

رایان گرانت مدعی است که او تا پایان سال جاری، 8 میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد. البته بخش اعظمی از این پول دوباره باید برای خرید کالاهای جدید صرف شود؛ اما درآمد خالص او از این کار 600 هزار دلار در هر سال است.

در واقع رایان از یکی از اصول اقتصادی به نام آربیتراژ برای کسب درآمد استفاده می‌کند. در این اصل افراد از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود، نهایت بهره را می‌برند. وی علاوه بر این کار در زمینه تدریس مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک، راه‌اندازی وبلاگ‌های ارائه دهنده راهکارهای افزایش فروش و ارائه مشاوره‌های مختلف نیز فعالیت دارد.

مسئولان والمارت وارد مبارزه سختی با آمازون شده است و قصد دارد نفوذ و سلطه آمازون در آمریکا را کمتر کند تا در تجارت الکترونیک در این کشور به جایگاه خوبی دست پیدا کنند. والمارت در راستای دستیابی به این هدف تاکنون صد فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا تاسیس کرده است.

 

    نظرات