پکن مقام بهترین هاب فناوری دنیا را از سیلیکون ولی ربود

پکن مقام بهترین هاب فناوری دنیا را از سیلیکون ولی ربود

موسسه تحقیقاتی Expert Market گزارش جدیدی را منتشر کرده است که بر اساس آن منطقه Zhongguancun پکن مقام نخست جهان را از نظر جذب نوابغ دنیای تکنولوژی به خود اختصاص داد و سیلیکون ولی را پشت سر گذاشت.

به گزارش اکوسیستم، هزینه‌های مقرون به صرفه برای زندگی و سایر شرایطی که امکان رشد و پیشرفت را برای استارتاپ‌ها فراهم کرده است، عامل موفقیت این منطقه از چین می‌باشد.

برای آنکه یک هاب فناوری عنوان برترین در جهان را به خود اختصاص دهد عوامل متفاوتی در نظر گرفته می‌شود از جمله متوسط درآمد سالانه برای مهندسان نرم افزار، مدت زمان مورد نیاز برای موفقیت یک استارتاپ، هزینه‌های زندگی و اجاره بهای ماهانه، شاخص رشد و خروجی و درآمدهای یک استارتاپ.

در این گزارش سیلیکون ولی آمریکا جایگاه سوم در جدول جهانی را بعد از برلین کسب کرد. البته با در نظر گرفتن عواملی که یاد شد، کسب جایگاه سوم توسط سیلیکون ولی جای تعجب ندارد. تجمع بیش از اندازه مهندسان نرم افزار، اجاره‌های نجومی در منطقه سیلیکون ولی که ۳۰۰۰ دلار در ماه برای آن خیلی ارزان به حساب می‌آید و مسائلی از این قبیل باعث شد که سیلیکون ولی جایگاه نخست خود به عنوان بهترین هاب فناوری دنیا را از دست بدهد.

چین از این فرستاد استفاده کرد و تلاش کرد که تا در این زمینه همانند دیگر بخش‌ها به نامی پیشرو مبدل شود؛ به همین دلیل کمیته مدیریت پارک دانش Zhongguancun برنامه‌هایی را به منظور ارتقای توانمندی‌های این منطقه در ارائه نوآوری‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته است و پیش بینی کرد که این منطقه ابر گروه هوش مصنوعی خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی تشکیل می‌دهد تا به این وسیله به تشویق ویژگی‌‌های رقابتی Zhongguancun با جوامع بین المللی بپردازد.

    نظرات