استارتاپ کورفیکس، اپل را به کپی برداری متهم کرد

استارتاپ کورفیکس، اپل را به کپی برداری متهم کرد

استارتاپ کورفیکس، شرکت اپل را به کپی برداری از فناوری دوربین دوگانه‌ آنها متهم کرد و در همین راستا شکایتی را نیز ارائه نموده است.

به گزارش اکوسیستم، این استارتاپ اسرائیلی ادعا کرد که پتنت فناوری دوربین دوگانه‌ای که در آیفون‌های 7 و 8 پلاس به کار رفته است به آنها تعلق دارد و اپل بدون اجازه از این فناوری استفاده کرده است. آنها می‌گویند که حتی به کمپانی اپل پیشنهاد همکاری داده‌اند؛ ولی این کمپانی نه تنها هیچ هزینه‌ای به آنها پرداخت نکرد، بلکه اظهار داشت که بدون هیچگونه ترس و دلهره‌ای از پتنت آنها استفاده می‌کند. بر اساس ادعای کورفوتونیکس، اپل به آنها گفت: فرآیند محکوم کردن ما علاوه بر آنکه سال‌ها بطول می‌انجامد، میلیون‌ها دلار نیز هزینه خواهد داشت.

این مسئله پیچیدگی‌های زیادی دارد؛ شرکت اپل پتنت‌های دوربین دوگانه‌ی خود را دارد، در نتیجه احتمالا منظور استارتاپ کورفیکس ایده استفاده از دوربین دوگانه است. این استارتاپ اعتقاد دارد که اپل به تنهایی نمی‌توانست دوربین‌های دوگانه تولید کند. کورفیکس باید بتواند در دادگاه گفته‌های خود را در مورد نقض پتنت اثبات کند و برای این امر به مداراک موثقی احتیاج دارد.

به طور قطع این شکایت، پرونده ساده‌ای نخواهد بود. کورفیکس کمی زودتر از دیگر شرکت‌ها موفق شد به فناوری دوربین دوگانه دست یابد و در همین راستا با کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و امنی‌ویژن نیز همکاری داشته است. حال به نظر می‌رسد که اپل باید در برابر این اتهام از خود دفاع کند.

    نظرات