افتتاح مرکز نوآوری شهرستان بوانات

افتتاح مرکز نوآوری شهرستان بوانات

افتتاح مرکز نوآوری شهرستان بوانات

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس مرکز نوآوری شهرستان بوانات در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان افتتاح شد.
دکتر نصیری، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری فارس در آئین افتتاح این مرکز ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های مناسب شهرستان در حوزه‌های گیاهان داروئی، معدن و گردشگری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان محرک اصلی توسعه را مهم برشمرد و افزود: طرح کاشف که توسط آموزش و پرورش در حال اجراست باعث آشنائی دانش آموزان با مفاهیم کسب کار، نوآوری و فناوری شده است.
دکتر نصیری ضمن اعلام آمادگی پارک علم و فناوری فارس در برگزاری رویدادهای فناورانه و آموزشی در این مرکز، گسترش و رشد فناوری را در بستر اجتماعی و آموزش همگانی دانست و ادامه داد: راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان‌ها با هدف آموزش عمومی در حوزه فناوری است.
این مقام مسئول ضمن درخواست از مدیران اجرائی شهرستان در خصوص حمایت و پشتیبانی از هسته ها و شرکت های فناور، خواستار ارجاع مشکلات و معظلات مجموعه‌های اجرائی به شرکت های فناور و دانش بینان شد.
مهندس پورزارعی فرماندار شهرستان بوانات نیز در این مراسم ضمن اعلام حمایت از توسعه و نقش آفرینی مرکز نوآوری در شهرستان، تجاری سازی محصولات و خدمات دانش بنیان را به عنوان ماموریت مراکز رشد برشمرد و افزود: با ایجاد مراکز رشد و واحدهای فناوری می‌ توان ارتباط فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار فراهم کرد که در راستای تجاری سازی و تولید ثروت حرکت کنند.
وی در ادامه به مزیت‌ های شهرستان بوانات اشاره و عنوان کرد: این شهرستان با داشتن ظرفیت های مختلف در عرصه‌ های کشاورزی و صنعت و معدن، زمینه های مناسبی برای فعالیت مرکز نوآوری را دارد.
اقداماتی که در مرکز نوآوری صورت می گیرد شامل مشاوره، آموزش، حمایت از تجاری سازی ایده ها، ترویج کارآفرینی و برگزاری رویدادهای کارآفرینی و فناورانه است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری فارس

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس

    پارک علم و فناوری فارس یک پارک علم و فناوری در شهر شیراز می باشد

      نظرات