با تولید یک سامانه ساخت داخل مواد مغذی پساب به کود تبدیل می‌شود

با تولید یک سامانه ساخت داخل مواد مغذی پساب به کود تبدیل می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، انتشار فراخوان نوپاهای همگرا توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسیر حرکت استارتاپ های این حوزه را هموارتر کرده است تا محصولات آنها با حضور سرمایه گذاران وارد بازار شود. در حال حاضر با پایان یافتن دومین فراخوان فرصتی مهیا شده است تا استارتاپ های این حوزه توانمندتر شوند.

حضور در نخستین فراخوان برای استارتاپ ها دستاوردهایی داشت که می توان به جذب سرمایه گذار برای توسعه محصول آنها اشاره کرد. همچنین یکی از استارتاپ های منتخب حاضر در این دوره از فراخوان عنوان برگزیده دوم رویداد اینوتکس پیچ نمایشگاه بین المللی اینوتکس ۲۰۱۹ را از آن خود کرد تا در نمایشگاه استارتاپی مونیخ نیز حضور داشته باشد. این استارتاپ با همگرایی زیست فناوری، فناوری نانو و مواد پیشرفته به تصفیه پساب هر کارخانه ای کمک می کند.

به گفته احمد سلسبیلی مدیر این استارتاپ، این سامانه تصفیه پساب در حال حاضر به صورت پایلوت در دو دامداری در اصفهان، پارک علم و فناوری پردیس و شهریار نصب شده است. از مزیت های استفاده آن این است که مواد مغذی در پساب را جداسازی می کند و در نهایت این مواد به کود تبدیل می شوند. پس این اقدام یک ارزش افزوده را به همراه دارد. زیرا علاوه بر تصفیه پساب به تولید کود به عنوان یک ماده با ارزش بالا منجر می شود.

وی همچنین بیان کرد: تولید تولیدی به این روش یک کود کامل محسوب می شود که هر سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم را دارا است. کودهای کامل قیمت جهانی بالایی دارند و با این اقدام علاوه بر تولید ارزان تر آن، حتی قابلیت رقابتی را نیز دارا است. در حال حاضر کشورهای محدودی همچون بلژیک، کانادا،امریکا و هلند از این فناوری برخوردار هستند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات