ظرفیت‌های حوزه موادپیشرفته،فوتونیک و لیزر توسعه می‌یابد

ظرفیت‌های حوزه موادپیشرفته،فوتونیک و لیزر توسعه می‌یابد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تفاهم نامه ای با هدف گسترش و نفوذ فناوری، بسط نوآوری و دانش در حوزه‌های مرتبط ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین منعقد شد.

طبق توافق مقرر شد تا این ستاد به عنوان اتاق فکر توسعه و رفع مشکلات فناورانه هلدینگ صدر تامین و واحدهای تحت پوشش آن، فعالیت کند.

با توجه به این موضوع صنایع معدنی جز صنایع استراتژیک کشور محسوب شده و به دلیل مزیت نسبی ایران و میزان ذخایر قابل توجه آن، این صنعت در دسته‌ صنایع برتر و پیشرو در اقتصاد ملی قرار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین به عنوان یکی از هلدینگ‌های تخصصی در حوزه صنایع کاشی و سرامیک و همچنین صنعت کانی‌های فلزی و غیرفلزی فعالیت می‌نماید.

همچنین همکاری‌های فناورانه و نوآورانه‌ای در زمینه فعالیت‌های این ستاد و مرتبط با هلدینگ (صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی و...) در سه محور اصلی انجام خواهد شد.

ارتقای سطح علمی، فناوری و نوآوری در سطح فعالیت شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین،تعریف طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی با رویکرد تحول در فعالیت‌های اقتصادی هلدینگ وکمک به ایجاد و توسعه نظام نوآوری مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته سه محور اصلی مطرح در این تفاهم نامه است.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، طرفین ضمن اشاره به اهمیت و مثبت بودن این همکاری در راستای ارتقای زنجیره تامین و ارزش کشور، در حوزه‌های تحت تصدی ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرتبط با هلدینگ تامین صدر، بر سرعت بخشیدن به روال اجرای این تفاهم‌نامه،تاکید داشتند.

پایان پیام /۲۶

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات