تاکسی‌ هوایی استارتاپ آلمانی بر فراز دوبی پرواز خواهد کرد

یک استارتاپ آلمانی قصد دارد تا با استفاده از خودروهای هوایی و تمام خودکار فناورانه، بازار تاکسی هوایی را در آینده قبضه کند.

به گزارش اکوسیستم، کمپانی خودروسازی آلمانی دایملر و شرکایش بالغ از بیست و نه میلیون دلار در یک استارتاپ فعال در صنعت هوانوردی به نام ولوکاپتر (Volocopter) سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این استارتاپ از این سرمایه در راستای توسعه و گسترش خودروهای هوایی الکتریکی و خودکار خود در قالب پروژه تیک‌آف و فرود عمودی (VTOL) استفاده می‌کند با هدف فتح بازار تاکسی‌های هوایی در آینده.

سامانه  Volocopter 2X، خودروی هوایی شرکت فوق بوده که با ۱۸ ملخ دارای حداکثر سرعت هوایی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و قادر است تا بدون حضور خلبان، دو مسافر را جابجا کند.

بر اساس گفته ولوکاپتر، این شرکت در آخرین فصل سال ۲۰۱۷ با اداره راه و ترابری دبی همکاری خواهد کرد تا آزمایش‌های جدیدی را روی این تاکسی هوایی خودکار انجام دهد. انتظار می‌رود دوره‌ی آزمایش و همچنین کسب گواهینامه‌های لازم برای فعالیت این وسیله نقلیه حدود پنج سال طول بکشد.

هواپیمای مورد بحث دارای زمان متوسط پرواز ۲۷ دقیقه‌ای بوده و به ۹ بسته باتری لیتیم یونی مستقل مجهز است. شارژ تمام این باتری‌ها زمانی کمتر از دو ساعت نیاز دارد و حداقل زمان مورد نیاز برای شارژ آنها نیز کمتر از چهل دقیقه گزارش شده است.

این هواپیما دارای یک شبکه ارتباطی برای تامین ایمنی و فرود با چتر در شرایط اضطراری است. شرکت سازنده ادعا کرده است که تاکسی هوایی جدید به خاطر وجود ۱۸ ملخ که در باند فرکانس باریکی عمل می‌کنند،  بسیار کم سر و صدا است.

هدف استارتاپ ولوکاپتر گسترش هر چه بیشتر این تاکسی و کسب گواهی هوانوردی برای پرواز آن در تمام دنیا است، البته این موضوع نیازمند ارائه برنامه‌های پرواز آزمایشی بیشتر و استفاده از مهندسین متخصص در توسعه سیستم‌های پرواز خواهد بود.

تاکسی‌ هوایی استارتاپ آلمانی بر فراز دوبی پرواز خواهد کردتاکسی‌ هوایی استارتاپ آلمانی بر فراز دوبی پرواز خواهد کردتاکسی‌ هوایی استارتاپ آلمانی بر فراز دوبی پرواز خواهد کرد

    نظرات