شرکتها مراقب تبلیغ خلاف واقع باشند
سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت طی نامه ای خطاب به اتحادیه کسبوکار های مجازی اعلام کرد:
از آنجاییکه فقدان برنامه مدون و کارآمد فروش محصول به مشتریان نهایی در شرکت ها مهمترین عامل زمینه ساز ناهنجاری های مزبور و اهرم قرار دادن کسب درآمد از راه خرید بازاریابان تازه وارد است ، تمامی شرکت های بازاریابی شبکه ای میبایست فعالانه برنامه های خود تنظیمی را به عنوان اقدامی کارآمد در جهت آموزش و آگاهی بخشی در خصوص جلوگیری از رفتار های فریبنده و تبلیغ خلاف واقع برای تضمین منافع بازاریابان جدیدالورود و مصرف کنندگان و در نهایت تجارت منصفانه و مشروع جدی گرفته و اقدامات مقتضی را انجام دهند.
کامبیز معتمد وزیری با اشاره بر اینکه نظارت بر جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست، گمراه کننده و تبلیغ خلاف واقع نسبت به بازاریابان تازه وارد و مصرف کنندگان در زمینه کسب درآمد و فروش محصول یکی از اهداف و صلاحیت های مهم کمیته نظارت بر عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای است و یکی از اقدامات پیشگیرانه در حال انجام، ابلاغ نامه های هشدار به این شرکت ها میباشد که ادامهرفتار های آنها آیین نامه اجرایی موضوع مواد ۲، ۱۲ و تبصره ۸۷ قانون نظام صنفی، آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان و بخشنامه شماره ۶۰/۲۲۵۱۹۴مورخ ۲۱ آذر ۱۴۰۰ را نقص خواهند نمود.
سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت در ادامه نامه خود اعلام کرد :
باتوجه به مراتب مذکور توصیه میشود شرکت ها در راستای اجرای صحیح بخشنامه موصوف نسبت به برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی آنلاین برای بازاریابان دارای سازمان فروش سراسری و استانی اقدام نموده و برنامه آموزشی خود را به همراه فهرست شرکت کنندگان و نشانی جلسه آنلاین به این دفتر جهت ارزیابی عملکرد شرکت و بازاریابان اعلام نمایند.
بدیهی است
نظرات