یکپارچه سازی اطلاعات آزمایشگاهی صنعت نیرو محقق می شود

یکپارچه سازی اطلاعات آزمایشگاهی صنعت نیرو محقق می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد رییس شبکه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم‌ امضای این تفاهم نامه، گفت: فرهنگ سازی و بازی سازی در حوزه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم و ضروری است و باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: شبکه آزمایشگاهی ۱۵ سال پیش به صورت تخصصی در حوزه نانو کار خود را آغاز کرد اما با دستور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری این شبکه گسترده شد و همه حوزه ها را در برگرفت.

بنا به گفته اسدی فرد، همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت نیرو سالها است آغاز شده است،اما این تفاهم نامه همکاری ها را تسریع می کند.

وی همچنین تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی در کشور قدمت طولانی دارد که بیشتر در حوزه اشتراک گذاری اطلاعات با یکدیگر همکاری می کردند. اما قابلیت اصلی شبکه، بازی سازی و ایجاد زمینه بازی برای اعضا است.

وی ادامه داد: ما در شبکه تلاش می کنیم زمینه این بازی سازی ها فراهم شود و همکاری ها شکل دیگری به خود بگیرد.

اسدی فرد در ادامه عنوان کرد: برای ایجاد زمینه بازی سازی در حوزه آزمایشگاهی نیاز به فرهنگ سازی داریم و اینکه با نهادها هماهنگ شویم که همراه کردن منافع فردی با منافع سازمانی این کار سرعت بیشتری می گیرد.

وی ادامه داد: نیروی انسانی متخصص در حوزه آزمایشگاهی کشور وجود دارد اما ایجاد انگیزه در آنها بسیار مهم تر است. برای ایجاد این انگیزه با کمک مکانیزم های تشویقی اقدام به بالا بردن روحیه متخصصان و تکنسین های آزمایشگاهی کردیم.

رییس مرکز آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تجربه موفق کسب شده در شبکه آزمایشگاهی یک تجربه خوب برای کل کشور است و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شبکه سازی آزمایشگاهی مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو باشیم.

امیر فرهادی رییس مرکز آزمون، بازرسی و استانداردسازی وزارت نیرو نیز در این مراسم، گفت: با توسعه همکاری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مرکز، می توانیم چرخه تکامل یافته ای از تضمین کیفیت خدمات آزمایشگاه های وزارت نیرو را ایجاد کنیم.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاهی زیادی در وزارت نیرو وجود دارد که استفاده بهینه ای از آنها نمی شود، امیدواریم این تفاهم نامه به بهینه سازی استفاده از این تحهیزات کمک کند.

به گفته فرهادی، این تفاهم نامه اطلاعات مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی صنعت برق را در اختیار پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و علاقه مندان به این حوزه قرار می دهد.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، زمینه برگزاری نشست های تخصصی در این حوزه ایجاد می شود و دوره های آموزشی مختلفی نیز برای علاقه مندان و متخصصان این حوزه برگزار می شود.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات