تاپیک شانزدهم: از کاهش خسارات ناشی از سیل توسط Opti تا انتقال بخشی از شرکت های تابعه اپل به جزیره جزری

تاپیک شانزدهم: از کاهش خسارات ناشی از سیل توسط Opti تا انتقال بخشی از شرکت های تابعه اپل به جزیره جزری

در تاپیک این هفته به بررسی 5خبر مهم خارجی در دنیای استارتاپ و کسب و کار بین المللی خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، هفته گذشته در دنیای استارتاپ های بین المللی اخبار جالبی منتشر شد. این اخبار از حوزه های متنوع و مختلفی منتشر شدند. از تصمیم Opti برای کاهش خسارات ناشی از سیل تا تصمیم اپل برای انتقال بخشی از رکت های تابعه خود به جزیره جزری برای کاهش مالیات های پرداختی.

Opti قصد دارد تا خسارت های ناشی از سیل را کاهش دهد. پیش بینی بلاهای طبیعی از جمله طوفان و سیل و … حتی استفاده ای بهینه ازین حوادث همیشه دغدغه کسانی که میخواهند به نوعی به محیط زیست کمک کنند بوده است .Opti ٬ استارتاپی از دل آمریکا مدعی است٫ با گسترش تکنولوژی می تواند به شهرها کمک کند تا طوفان را پیش بینی و آب باران را هدایت و ذخیره سازد. این استارتاپ در حال حاضر توانسته است بیش از ۱۱ میلیون دلار از سرمایه گذاران تاثیرگذار بودجه جذب کند. کسانی که می خواهند از تخریب ، جلوگیری و به محیط زیست کمک کنند. جف پاسیک، مدیرعامل شرکت MissionPoint Partners می گوید: ما احساس کردیم که می توانیم یک تاثیر مثبت در انعطاف پذیری و آلودگی های مرتبط با طوفان ها داشته باشیم.پاسیک که شرکتش بزرگترین سرمایه گذار استارتاپ Opti است می گوید: این شرکت فناوری نماینده یک سرمایه گذاری جذاب است.

گوگل و Salesforce برای استفاده بهتر از سرویس های ابری همکاری خود را اغاز کردند. گوگل به‌تازگی مشارکت خود را با شرکت آمریکایی Salesforce که بر پایه رایانش ابری ایجاد شده است، آغاز کرده است و هدف گوگل از این مشارکت، جذب مشتری و ارائه بهتر خدمات مرتبط با سرویس‌ها و فروش کالاهای خود با استفاده از سرویس‌های ابری هر دو شرکت است. گوگل به‌تازگی در یک اقدام راهبردی که می‌تواند تحول عظیمی در بازار جهانی ایجاد می‌کند، به منظور جذب بهتر مشتری برای کالاها و  سرویس‌های خود، همکاری خود را با شرکت آمریکایی Salesforce که بر پایه رایانش ابری ایجاد شده است، آغاز کرده است. مشارکت دو شرکت Google Analytics 360 و Salesforce و ادغام آن‌‌ها با یکدیگر، این امکان را برای هر دو شرکت فراهم کرده است که بدون هیچ محدودیتی با استفاده از سیستم ابری فروش تحت عنوان Sales Cloud و سیستم ابری بازاریابی تحت‌عنوان Marketing Cloud که هر دو متعلق به شرکت SalesForce هستند و همچنین سیستم ابری Google Analytics 360 گوگل، ارتباط خوبی بین اطلاعات مرتبط با فروش، بازاریابی و تبلیغات ایجاد کنند.

اوبر سرویس Uber Ride Pass را در شهر بنگلور هند راه اندازی کرد. شرکت Uber به تازگی سرویس جدیدی تحت عنوان Uber Ride Pass در شهر بنلگور هند راه اندازی کرده است و در حال حاضر تعداد کمی از افراد از این سرویس استفاده می‌کنند. افرادی که از این سرویس استفاده می‌‌کنند، می‌توانند با پیش‌پرداخت مبلغ کمی، با قیمت مناسبی در مسیرهای مختلف تردد کنند. عملکرد این سرویس به این صورت است که از طریق یک سرویس آنلاین ارائه‌دهنده خدمات به تاکسی‌ها، به رانندگان تاکسی پیشنهاد سی سرویس در مدت ۳۰ روز را می‌دهد و مبلغ پرداختی پیشنهادی به ازای هر سرویس نیز ۹۹ روپیه است. رانندگان تاکسی باید برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از اپلیکیشن UberGo استفاده کنند. اگرچه مبلغ پیش‌پرداخت برای تمام سرویس ها باید ۲۵۰ روپیه باشد، اما در سرویس Uber Ride Pass مبلغ پیش‌پرداخت برای سرویس‌ها ۲۹۹ روپیه است. هر مبلغی بیش از ۲۵۰ روپیه به عنوان پیش‌پرداخت باید توسط مشتری پرداخت شود. استفاده از سرویس Uber Ride Pass در بنلگور هند پس از اعلام مشارکت Ola و مایکروسافت برای ایجاد پلتفرم یکپارچه جدید برای تمام شرکت‌های خودروساز، آغاز شد.

استارت آپ کورفیکس اپل را به کپی برداری متهم کرد. استارتاپ کورفیکس، شرکت اپل را به کپی برداری از فناوری دوربین دوگانه‌ آنها متهم کرد و در همین راستا شکایتی را نیز ارائه نموده است. این استارتاپ اسرائیلی ادعا کرد که پتنت فناوری دوربین دوگانه‌ای که در آیفون‌های ۷ و ۸ پلاس به کار رفته است به آنها تعلق دارد و اپل بدون اجازه از این فناوری استفاده کرده است. آنها می‌گویند که حتی به کمپانی اپل پیشنهاد همکاری داده‌اند؛ ولی این کمپانی نه تنها هیچ هزینه‌ای به آنها پرداخت نکرد، بلکه اظهار داشت که بدون هیچگونه ترش و دلهره‌ای از پتنت آنها استفاده می‌کند. بر اساس ادعای کورفوتونیکس، اپل به آنها گفت: فرآیند محکوم کردن ما علاوه بر آنکه سال‌ها بطول می‌انجامد، میلیون‌ها دلار نیز هزینه خواهد داشت.

اپل تصمیم دارد تا بخشی از شرکت های تابعه خود را برای کاهش مالیات های پرداختی به جزیره جرزی منتقل کند. اپل به‌تازگی بخشی از شرکت‌های تابعه اصلی خود را به جزیره جرزی انتقال داده است. قصد اپل از انجام این کار، کاهش پرداخت مالیات به میزان قابل‌توجه است و با انجام این اقدام دیگر مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگین نیست. اپل بخشی از شرکت‌های تابعه اصلی خود را به صورت مخفیانه و به‌عنوان بخشی از برنامه پیچیده سازماندهی مجدد این شرکت، به جزیره جرزی انتقال داده است. جزیره جرزی وابسته به حکومت بریتانیا است، اما جزء این کشور و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست. این کار باعث می‌شود اپل مجبور به پرداخت مالیات سنگین نباشد و مالیات بسیار کمی را پرداخت کند. این اقدام اپل دو شرکت مهم از شرکت‌های تابعه آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که یکی از این شرکت‌ها کنترل بخشی از دارایی‌های اپل با ارزشی بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار را در دست داشته باشد.

    نظرات