تشکل صنفی برای رانندگان تاکسی های اینترنتی

تشکل صنفی برای رانندگان تاکسی های اینترنتی

رانندگان شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی به دنبال ایجاد یک تشکل صنفی و ثبت رسمی آن در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

به گزارش اکوسیستم، به گفته یکی از رانندگان شرکت های تاکسیرانی اینترنتی، آن ها در نامه‌ای به مسئول واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، با استناد به ماده ۲ قانون کار که در راستای احقاق حقوق شرعی و قانونی اعضای صنف است،درخواست داده اند تا یک انجمن صنفی کارگری برای این دسته از رانندگان اینترنتی تشکیل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شغل برای 40 هزار نفر از ۱۲۰ هزار راننده‌ای که از طریق اینترنت فعالیت می‌کنند، شغل ثابت محسوب می‌شود، گفت:نمی‌توان چنین جمعیتی را نادیده گرفت.

از سال گذشته تا کنون با توجه به رونق استفاده از اینترنت در بین شهروندان و کاهش هزینه ی آن، استارتاپ ها و کسب و کار هایی که بر پایه ی فناوری اطلاعات بودند، بیشتر مورد استفاده قرار گرفتند و از این رو، خدمات حمل و نقل اینترنتی در تهران وارد مرحله ی جدیدی شد و به سایر شهر های بزرگ ایران نیز رسید؛ اسنپ، تپسی و کارپینو سه شرکت تاکسیرانی اینترنتی هستند که بیشترین مخاطب و ارزش سهام را دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز چندی پیش، با اشاره به توسعه  فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد: مفهوم کار در حال تغییر است و حوزه ی کار نیازمند تدابیر جدیدی می باشد.

 

    نظرات