«آب» با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می‌شود

«آب» با تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل آزمایش می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عملی شدن ایده‌های نوآور و آزمایش ایده‌ها در مرحله عمل، نیازمند وجود تجهیزات آزمایشگاهی و ارزیابی است که نتیجه را دقیق، بی کم‌وکاست و منطبق با واقعیات ارائه کند. ساخت و بهره بردن از چنین تجهیزاتی، نیازمند دانش فنی و تخصص در ساخت ابزارهای دقیق است. یک شرکت دانش‌بنیان توانست با ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه‌های آب و هیدرولیک این نیاز را تامین کند.

احد باحجب، مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب، با بیان این‌که ساخت تجهیزات حوزه هیدولیک و آب به عنوان یکی از نیازهای مراکز تحقیقاتی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: کار خود را با ساخت و طراحی مدل‌های آموزشی هیدرولیکی، آغاز کردیم و با ساخت تجهیزات پژوهشی وآزمایشگاهی آموزشی درزمینه های هیدرولیک، مکانیک سیالات، هیدرلوژی ومنابع آب، آبیاری، اتوماسیون واندازه گیری آب، تلاش کردیم بخشی از نیازهای صنایع آبی، مهندسی و آموزشی کشور به این تجهیزات را تامین کنیم.

این فعال فناور، تولید دستگاه‌های آزمایشی شبیه‌ساز را یکی از خطوط تولید این شرکت عنوان کرد و گفت: تجهیزات سیمولاتور یا شبیه ساز نقش مهمی در یادگیری، تست‌های تکنیکی دقیق و افزایش کیفیت محصول نهایی دارند. بر همین اساس، تجهیزات شبیه‌ساز مانند شبیه‌ساز باران، برای مدل‌سازی رواناب‌ها فرسایش و رسوبگذاری تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آذر آشنا آب افزود: ساخت شبیه‌سازهای انتقال رسوب، گردابهای آزاد و اجباری، کانال جریان روباز و فشار هیدرواستاتیک از دیگر تجهیزات شبیه‌ساز تولیدشده توسط این شرکت است.

باحجب، به نقش تولید این تجهیزات در افزایش کیفیت تجهیزات تولیدی حوزه آب اشاره کرد و گفت: اغلب تجهیزات ساخته شده توانسته است استانداردهای ملی را کسب کند و به عنوان یک محصول کارآمد، توانمندی خود را نشان دهد. علاوه بر این بخش دیگر تجهیزات ساخته شده در مرحله اخذ تاییدیه‌های فنی و آزمایشگاهی قرار دارند.

این فعال فناور از راه‌اندازی این حرکت توسط جمعی از دانشگاهیان گفت و ادامه داد: تعدادی از فعالان دانشگاهی که در حوزه‌های مهندسی و آب و خاک فعالیت می‌کنند با شناخت نیاز بازار، این محصولات را به بازار عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستگاه‌هایی چون دستگاه آزمایش ضربه جت، سطح سنج اولتراسونیک، دستگاه بررسی کاویتاسیون، میز هیدرولیک حجمی، دستگاه مطالعه هیدرولوژی از دیگر تولیدات آذر آشنا آب به شمار می‌رود.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات