تقدير از حمايت بانك ملي از استارتاپ ها با حضور معاون رييس جمهور

تقدير از حمايت بانك ملي از استارتاپ ها با حضور معاون رييس جمهور

سورنا ستاری: حمایت های بانک ملی ایران از شرکت‌‌ های دانش بنیان می تواند الگویی برای سایر بانک ها باشد.

به گزارش اکوسیستم٬ معاون علمی و فناوری دولت در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران ضمن تقدیر از حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان٬رویکرد این بانک را مورد تایید و حمایت خود خواند.

وی پس از بازدید از اقدامات بانک ملی ایران٬ این بانک را پشتوانه ای قوی برای حوزه علم و فناوری کشور قلمداد کرد و با بیان این موضوع که دانش در کشور به حمایت نیاز دارد و بانک ملی در این زمینه پیشتاز است٬ بیان کرد:ایجاد زیرساخت مهمی مثل مرکز نوآوری که با نظر مثبت و همراهی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک محقق شده است٬ جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بر لزوم حمایت از استارتاپ ها و فعالیت های دانش بنیان تاکید کرد و ضمن ابراز امیدواری برای ادامه ی این روند٬ افزود: دلیل پیشرو بودن استارتاپ ها٬ این است که استارتاپ ها اول ایجاد می شوند و بعد قوانین مرتبط با آنها برقرار می شود.

 محمد رضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه دنیای امروز٬ دنیای استارتاپ ها و طرح های دانش بنیان است٬ ضمن اعلام نیاز همگانی برای حمایت از استارتاپ ها٬ حمایت همه جانبه ی خود از شرکت های دانش بنیان را اعلام کرد و افزود: بانک ملی ایران چندین ایده ی استارتاپی را به مرحله بلوغ رسانده است که به مرور از آنها رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به وظیفه ی بانک ملی درایران در کمک به رشد این ایده ها٬ اذعان داشت: نباید مشکلات مالی٬ طرح های استعدادهای جوانان نخبه ی ایرانی نخبه را دچار مشکل کند.به همین منظور بانک ملی ایران برنامه ریزی های متعددی انجام داده است که به بار نشسته اند و به زودی این طرح های خیره کننده٬ معرفی خواهد شد.

مسعود خاتونی عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری بانک ملی ایران٬ از همکاری گسترده بانک با دانشگاه صنعتی شریف برای ایجاد و حمایت از استارتاپ ها و همچنین پوشش بخش قابل توجهی از نخبگان خبر داد و افزود:مقررات دست و پاگیر مانع رشد استارتاپ ها می شوند و برای توسعه این بخش باید به هر شکل ممکن اقدامات لازم صورت بگیرد.

در این مراسم همچنین تفاهمنامه ای در جهت همکاری در زمینه تاسیس و توسعه مرکز شتابدهی و نوآوری٬ میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک ملی ایران و دانشگاه صنعتی شریف و به منظور دست یابی به سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و تحقق اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، امضا شد.این مرکز به منظور به کارگیری ظرفیت های سه جانبه برای شناسایی، گزینش، رشد و توسعه استارتاپ های دارای طرح یا محصولات آماده با پتانسیل بالا جهت تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از موزه بانک ملی ایران بازدید و اقدام این بانک در راه اندازی موزه را میراثی ماندگار در نظام بانکی ایران قلمداد کرد.

در این بازدید جمعی از کارشناسان و مدیران دانشگاه صنعتی شریف نیز حضور داشتند.

    نظرات