اوبر صحت سرمایه گذاری سافت بانک را رسما تایید کرد

پس از شایعات فراوان بالاخره شرکت اوبر رسما سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری سافت بانک را تایید کرد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از بلومبرگ، اوبر به طور رسمی تایید کرد که سافت بانک قصد دارد چندین میلیارد دلار در این شرکت حمل و نقل سرمایه گذاری کند. اطلاعات موجود حاکی از آن است که اگر این سرمایه گذاری نهایی شود، جزو بزرگ‌ترین سرمایه گذاری‌های انجام شده در یک استارتاپ خصوصی خواهد بود.

در توافقنامه احتمالی، سافت بانک با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در اوبر می‌تواند تا ارزش 9 میلیارد دلار از سایر سهامداران، سهم بخرد. البته این مسئله زمانی که یکی از سهامداران کنونی قصد فروش سهام خود را داشته باشند، محقق می‌شود.

در این خصوص اوبر بیانه‌ای را منتشر کرد و اظهار داشت: ما با کنسرسیومی به رهبری سافت بانک و دراگونر در مورد سرمایه گذاری به توافق رسیده‌ایم. ما معتقد هستیم که این سرمایه گذاری، پتانسیل بالای اوبر را نشان می‌دهد که در آینده می‌تواند شکوفا شود. با این سرمایه گذاری می‌توانیم فعالیت‌های خود را در  داخل و خارج از آمریکا گسترش دهیم.

خبرها حاکی از این است که گفتگو برای رسیدن به توافق نهایی، هفته‌ها ادامه داشته است و در حال حاضر وکلای طرفین در حال تنظیم قرارداد فی مابین هستند.

در قسمتی از این توافقنامه، موسسه سرمایه گذاری بنچمارک پذیرفته است که شکایت خود بر علیه تراویس کالانیک (بنیانگذار و مدیرعامل پیشین اوبر) را به حالت تعلیق درآورد.

سرمایه گذاری سافت بانک در اوبر مزایای بسیاری را برای این کمپانی در پی خواهد داشت، زیرا بعضی از رقبای اوبر در کشور‌های جنوب و شرق آسیا جزو استارتاپ‌هایی هستند که سافت بانک روی آنها سرمایه گذاری کرده است و این امر می‌تواند به حل بخشی از مشکلاتی که در ماه‌های گذشته باعث به وجود آمدن بحران در اوبر شده بودند، کمک کند.

هیئت مدیره‌ی اوبر اعلام کرد که قصد دارد تغییراتی را نیز در هیئت مدیره اعمال کند؛ بطوریکه براساس قوانین جدید، این شرکت تصمیم دارد اعضای هیئت مدیره را به ۱۷ نفر افزایش دهد و نفوذ کالانیک را نیز کاهش دهد.

چنانچه کالانیک تصمیم بگیرد که بخشی از سهام خود را واگذار کند، می‌تواند از طریق فروش سهام خود به سافت بانک پول زیادی به جیب بزند.

    نظرات