رشد و پویایی فناوری‌های شناختی دانشجویان شتاب گرفت

رشد و پویایی فناوری‌های شناختی دانشجویان شتاب گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سالن «اندیشه» دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان امروز دانشجویان و اساتید از رشته های مختلف گرد هم جمع شدند. این افراد علاقمند آمده اند تا با حوزه ای نوپا و استراتژیک آشنا شوند. این دانشگاه میزبان برگزاری نشستی علمی در حوزه علوم و فناوری های شناختی است. نشستی با عنوان «آشنایی با علوم و فناوری های شناختی و زمینه های کاربرد آن». هوا دم کرده است. اما زیبایی و سرسبزی فضای دانشگاه چنان چشم را نوازش می کند که شرجی بودن هوا به چشم نمی آید. دانشجویان و علاقمندان برای حضور در نشست یکی پس از دیگری روی صندلی ها قرار می گیرند و برنامه آغاز می شود.

گسترش دانش شناختی و توانمند سازی دانشجویان رشته های مختلف برای بهره گیری از ابزارها و فناوری های شناختی هدف از برگزاری این نشست است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

ستاد به عنوان نهادی علمی و حمایتی در چارچوب اهداف خود، آموزش نیروی انسانی توانمند ، ایجاد زیر ساخت ها و فرآیندهای لازم برای فعالیت های ترویجی و اثر بخش را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده است تا همراه با موفقیت های علمی در حوزه های دیگر، دستاوردهای مهمی در حوزه علوم و فناوری های شناختی نصیب کشور شود.

محمد حسین مقامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجایی و یکی از اعضای ستاد در این نشست علمی که با حضور جمع زیادی از دانشجویان و اساتید رشته های مختلف  برگزار شد، با تشریح وظایف و ماموریت های این ستاد برای پیشبرد دانش علوم و فناوری های شناختی گفت: هدف از برپایی چنین نشست های علمی و آموزشی در راستای  تمرکز بر تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص، ایجاد فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده برای دانشجویان ،تربیت کارشناسان درحوزه های علوم شناختی و با هدف ترویج وارتقای دانش علوم شناختی صورت می گیرد.

وی همچنین بیان کرد: درحال حاضرهمکاری گسترده ای میان مراکز دانشگاهی و پزشکی تحقیقات علمی و ستاد توسعه علوم شناختی برای بهره گیری از امکانات و پتانسیل ها درحال انجام است .

مقامی با اشاره به موفقیت های علمی و فنی در زمینه اجرای طرح های مطالعات پژوهشی خاطر نشان کرد: با تلاش محققان و اساتید ده ها طرح تحقیقاتی با کاربردهای متفاوت درحوزه های روانشناسی، مهندسی و آموزش و پرورش در مراکز دانشگاهی و تخصصی به اجرا در آمده است.

همچنین مسعود خداوردی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نیز ابراز کرد: با ایجاد یک کارگروه در این مرکز علمی - آموزشی ، همکاری ها با ستاد توسعه علوم شناختی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی با ترغیب و تشویق دانشجویان و اساتید برای فعالیت درحوزه های دانش علوم شناختی و اجرای طرح های مطالعات پژوهشی افزایش خواهد یافت . دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با دارا بودن رشته مرتبط با علوم شناختی، از ظرفیت و امکانات لازم برای بسط و گسترش دانش علوم شناختی برخوردار است و می تواند به عنوان یک مرکز شناختی در سطح استان گلستان فعالیت کند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات