پانزدهمین جشنواره ملی فن­‌آفرینی شیخ‌­بهایی

پانزدهمین جشنواره ملی فن ­آفرینی شیخ ­بهایی، ۲۹ و ۳۰ آبان ­ماه سال جاری همزمان با هفته جهانی کارآفرینی برگزار می­ شود.

ثبت­ نام بخش ­های مسابقه ­ای جشنواره پانزدهم از اول اردیبهشت ماه شروع شده و مهلت ثبت ­نام تخفیف ­دار تا پایان خردادماه و مهلت نهایی نیز پایان تیرماه خواهد بود.

پانزدهمین دوره جشنواره با تغییرات جدیدی از جمله تغییر در نحوه ثبت ­نام متقاضیان در بخش ­های مسابقه ­ای کار خود را شروع کرده است. در این دوره شرکت‌کنندگان با ارائه یک ویدیو ۵ دقیقه ­ای ثبت نام می کنند.

از دیگر تغییرات این دوره می ­توان به بخش ­بندی ­های جدید در کارگروه ­های مسابقه ­ای با هدف توسعه دامنه اثرگذاری این جشنواره و نفوذ این قدیمی­ ترین رویداد کارآفرینی کشور اشاره کرد که جزییات آن به شرح زیر می­ باشد:

کارگروه مسابقه ­ای طراحان کسب­ وکار:

تغییرات در این بخش با نگاه ویژه به جوانان خلاق دارای ایده ­های نو و تجاری ­سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاهی صورت پذیرفته است.

تلاش می­ شود در این بخش ایده ­های نویی که قابلیت تجاری­ سازی آن قابل اثبات است پذیرش شده و مورد ارزیابی قرار گیرد. در این بخش الزامی به راه ­اندازی کسب­ وکار وجود ندارد و صرف اینکه ایده مورد نظر در قالب فایل پاور­پوینت معرفی شده ارائه شود کفایت می ­کند.

بخش جوان: با شعار “یک ایده خوب، یک تیم خوب” جهت ایجاد فضای مناسب برای رقابت جوانان برنامه­ ریزی شده است و شامل شرکت کنندگانی می شود که سن آن ها تا زمان برگزاری جشنواره حداکثر ۲۴ سال تمام باشد. (متولدین ۱۳۷۴ و بعدتر از آن)

بخش دانشجویی: با شعار “از پایان نامه به کسب و کار” با هدف تسهیل و تشویق دانشجویان به تجاری ­سازی دستاوردهای پژوهشی برنامه ­ریزی شده است و شامل شرکت­ کنندگانی می ­شود که یکی از دستاوردهای پژوهشی خود در دانشگاه ­ها را با اخذ مجوز از دانشگاه مربوطه تبدیل به طرح کسب و کار نمایند.

بخش آزاد: با شعار “حل مسایل اساسی و چالش های کشور” برنامه ریزی شده است و شامل شرکت کنندگانی است که یا شرایط شرکت در ۲ بخش جوان و دانشجویی را نداشته و یا علاقه ­مند به شرکت و رقابت در بخش آزاد هستند. مخاطبان این بخش شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی هستند که بتوانند امکان­ سنجی ایده نوآورانه مبتنی بر فناوری خود را ارائه دهند.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    منبع خبر

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا

    مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بوعلی سینا یک مرکز رشد در شهر همدان می باشد

      نظرات