فردی که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو است در دادگاه حاضر شد

کریگ رایت، دانشمند استرالیایی ( بیوگرافی ) که ادعا می کند همان خالق بیتکوین است اخیرا در دادگاهی در فلوریدا حاضر شد و در آن اعلام کرد که نمی تواند به دستور قاضی مبنی بر ارائه فهرستی از تمامی آدرس های اولیه بیتکوین عمل کند و حتی احتمالا دیگر امکان دسترسی به این سکه ها را ندارد.

رایت در این دادگاه ها از خود در برابر اتهاماتی نظیر سرقت بیتکوین و مالکیت معنوی شریکش به ارزش چندین میلیارد دلار دفاع می کند.

انتظار می رود در این دادرسی ها نهایتا مشخص شود که آیا آقای رایت همان ساتوشی ناکاموتو است یا خیر که البته در جامعه ارزهای دیجیتالی بسیاری نسبت به این مساله ابراز تردید کرده اند.

خالق بیتکوین

تصویری از دورین ساتوشی ناکاموتو شهروند ژاپنی آمریکایی ساکن لس آنجلس که بسیاری باور دارند همان ناکاموتو معروف است. او همواره هرگونه ارتباط با این فرد را رد کرده است

رایت که مرتبا در دادگاه اشکهایش را پاک میکرد به قاضی گفت که خود ناکاموتو است؛ همان اسم مستعاری که از سال ۲۰۰۹ میلادی توسط خالق این توکن دیجیتالی استفاده شده است. او ادعا می کند با کمک شریکش به نام Dave Kleiman رد خود را در دنیای واقعی پاک می کرده تا مردم نتوانند او را پیدا کنند.
رایت در دفاعیات خود گفت که در سال ۲۰۱۰ میلادی و بعد از آنکه متوجه استفاده فزاینده از این پول دیجیتالی برای تجارت مواد مخدر و دیگر جرائم شد ، تصمیم گرفت کار روی بیتکوین را متوقف کند.

به همین خاطر از دیو خواستم که به من کمک کند. چون دوستم بود و میدانست من که هستم. او یک متخصص علوم قضایی بود و می خواستم تمام کارهایی که باید روی بیتکوین انجام دهم را از دید عموم پنهان کند.

نتیجه این پنهان کاری ها درآمدی چند میلیارد دلاری برای رایت بود. با احتساب قیمت های امروز، او حالا احتمالا ۱۰ میلیارد دلار بیتکوین دارد. نسخه دیگری از پول دیجیتالی که به نام Bitcoin SV شناخته می شود و تحت حمایت رایت است حالا ۳.۹ میلیارد دلار ارزش دارد و اگر در جریان این دادرسی ها ادعای رایت مبنی بر اینکه خودش بیتکوین را توسعه داده رد شود، ارزش این پول مجازی نیز به میزان چشمگیری سقوط می کند.

خالق بیتکوین

رایت می گوید در سال ۲۰۱۳ و قبل از آنکه Kleiman از دنیا برورد اطلاعات ارزشمندی را در اختیارش قرار داده و حالا که او دیگر در این دنیا نیست دنبال کردن کیف پول های دیجیتالی حاوی بیتکوین بسیار دشوار است و شاید دیگر نتواند به سکه ها دسترسی پیدا کند.

این پول از نظر من و همسرم خیلی زیاد است. ما همین حالا هم پول خوبی در آورده ایم و حالا نگران جرائمی هستیم که باقی بیتکوین ها در سراسر دنیا رقم می زنند.

رسیدگی به پرونده آقای رایت از اوایل سال قبل شروع شد؛ یعنی زمانی که خانواده Kleiman شکایتی را علیه او تسلیم دادگاه کردند و در آن مدعی شدند که رایت صدها هزار دلار بیتکوین آنها را سرقت کرده و مالکیت معنوی کارهایی که این دو نفر در زمان حیات Kleiman انجام داده اند را در اختیار گرفته است.

براساس اطلاعات مندرج در این پرونده Kleiman و رایت دو شریک تجاری بودند اما بعد از آنکه Kleiman در سال ۲۰۱۳ به خاطر بیماری از دنیا رفت رایت با انجام چندین تراکنش دارایی های مشترکشان را به حساب های خود انتقا داد. رایت همه این اتهامات را رد کرده است.

خالق بیتکوین

در ادامه قاضی پرونده از رایت در خواست کرد که اسناد مربوط به دارایی های بیتکوین خود را ارائه دهد که او نیز در پاسخ اعلام کرد این کار بیش از اندازه دشوار است. اما این تنها یکی از پرونده هایی است که ساتوشی ناکاموتوی احتمالی در آنها درگیر است. اوایل امسال او سه فرد را به اتهام افترا به دادگاه کشاند. آنها مدعی شده بودند که رایت دروغ می گوید و ناکاموتو معروف نیست .

لینک اصل خبر در سایت

    نظرات