استارتاپها چگونه ارزشگذاری میشوند؟ / خوشبینی بالای استارتاپها به بازار
به گزارش تجارتنیوز، بسیاری از سرمایهگذاران بازار استارتاپ پیش از آنکه تصمیم به تزریق سرمایهشان در این بازار بگیرند به دنبال ارزیابی ارزش گروهی هستند که قرار است تامین مالی آنها را بر عهده بگیرند. به این علت بسیاری از استارتاپها برایشان مهم است که از میزان ارزش کسبوکار خود با خبر باشند. مجتبی شریفی، کارشناس ارزشگذاری شرکت «بومرنگ» درباره نحوه ارزشگذاری استارتاپها به تجارتنیوز میگوید: یک استارتاپ از زمانی که شروع به کار میکند و تیم اولیه دور هم جمع میشوند تا زمانی که به سوده دهی برسد مراحل مختلفی را پشت سر میگذارد. ارزشگذاری روی استارتاپ زمانی انجام میشود که محصول تولید شده باشد و سرمایهگذار به واسطه این ارزشگذاری روی استارتاپ سرمایهگذاری کند. او با اشاره به اینکه نقطه آغازین و زمانی که محصول تولید میشود زمانی است که استارتاپ کار خودش را شروع میکند تا سرمایهگذار از تولید محصول حمایت کند،اضافه میکند: این سرمایه از نقاط ...
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات