البرز، علمی و نظام مند در مسیر توسعه گام بر می دارد

البرز، علمی و نظام مند در مسیر توسعه گام بر می دارد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بر اساس سند توسعه ملی البرز تمامی طرح ها و برنامه های جدید، علمی و نظام مند پیگیری می شود ولی اولویت با پروژه ها مهم نیمه کاره گذشته و طرح هایی است که حول محور رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش بینی شده است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که روز پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اظهارات نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، افزود: برای نیل به این هدف که البرز به صورت منظم و منسجم در راستای مدیریت دخل و خرج و موضوعات برنامه ای در چارچوب و نظام مند حرکت کند، با ذهنی منظم اقدام و عمل کرده و از مشارکت و هم افزایی مجموعه استان بهره برده ام.
وی ادامه داد: اکنون با توجه به شرایط کشور و فشارهایی که از سوی استکبار به جمهوری اسلامی وارد می شود، باید در سایه همدلی و تعصب، هزینه کرد اعتبارات به شکل دقیقی صورت گیرد تا از حداقل اعتبارات بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
شهبازی با تقدیر از عملکرد برخی از دستگاه ها در راستای جذب اعتبارات ملی، گفت: در موضوع سیل که البرز معین خوزستان بود، با اقداماتی که صورت گرفت جزو اولین استان های کشور در جهت به سرانجام رساندن تعهدات خواهیم بود که در این راستا مدیرکل بنیاد مسکن استان از اعتبارات ملی بیشترین بهره را برده است.
وی همراهی مجدانه مدیران کل دستگاه ها را عاملی قدرتمند برای پیشبرد اهداف استان دانست و افزود: در روزهای آینده کلنگ کتابخانه مرکزی البرز را بر زمین خواهیم زد تا مردم فرهیخته استان از این امکان مهم بهره مند شوند.
استاندار البرز اضافه کرد: خدا را شاکرم که اندیشه اداره سیستمی جلسات در البرز شکل گرفته و با هماهنگی هایی که صورت می گیرد خروجی نشست ها عملیاتی و اجرایی است.
وی گفت: با بالاترین دقت، توزیع اعتبارات شکل گرفته و فرمانداران بعنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها در این رابطه مسئولیت و اختیارات لازم را دارند.
شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبارات عمرانی البرز در سال ۹۸ حدود ۱۵ درصد افزایش یافت، افزود: باید صرفه جویی در هزینه ها را به جد در دستور کار قرار دهیم تا با چابک سازی دولت و بهره برداری بیشتر از مشارکت های مردمی در قالب بخش خصوصی و تعاونی ها در اداره کشور، شرایط را بیش از پیش بهبود بخشیم.
وی با تاکید بر اینکه سند توسعه ملی البرز چراغ راه ما در مسیر رشد و آبادانی استان است، عنوان کرد: این سند با بهره برداری از افراد صاحب نظر و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهیه و تدوین شده و تمامی طرح ها و پروژه ها باید با استناد به این سند دنبال شود.
استاندار البرز گفت: بر اساس این سند تمامی طرح ها و برنامه های جدید، علمی و قاعده مند پیگیری می شود ولی اولویت با پروژه ها مهم نیمه کاره گذشته و طرح هایی است که حول محور رونق تولید و ایجاد اشتغال پیش بینی شده است.
وی افزود: انتظار می رود کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها فعال باشند و دبیران این کمیته نیز در روند توزیع اعتبارات توصیه های لازم و کارشناسی را داشته باشند.
شهبازی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد بویژه در شرایط موجود، فرمانداران با دقت نظر بیشتر، نسبت به تجمیع امکانات شهرستان ها و بهره برداری از آنها در جهت پیشرفت پروژه ها و طرح های مهم عام المنفعه برای افزایش بسترهای رفاه مردم اقدام کنند.
وی توسعه گلخانه ها را در البرز ضروری دانست و گفت: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی در استان و لزوم استفاده صحیح از منابع آب، باید توسعه کشت های گلخانه ای را مورد توجه ویژه قرار داد.
استاندار البرز افزود: بیش از ۱۵۰ واحد مستقر در البرز که بواسطه استقرار دفتر مرکزی در تهران، عوارض و مالیات خود را به پایتخت پرداخت می کردند پرونده های خود را به البرز انتقال دادند ولی بیش از ۳۵۰ واحد همچنان در چنین شرایطی قرار دارند که انتظار می رود برای بازگشت آنها اقدام شود.
وی با اشاره به اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: از ۷ دستگاهی که مشمول این اعتبارات می شوند تنها جهاد کشاورزی موفق به جذب بخشی از اعتبارات شده و باقی همچنان بی بهره مانده اند.
شهبازی با هشدار جدی به دستگاه هایی که مسئول ملی مربوط به آنها در البرز حضور نیافته اند، افزود: در حوزه آبفا، رایزنی ها و جلساتی که در تهران با مسئولان مربوطه برگزار می کنیم اسباب آرامش استان را فراهم کرده ولی در راستای سایر موضوعات مهم البرز در حوزه تخصیص آب و پساب باید اقدامات جدی طی حضور مسئولان ملی در البرز صورت گیرد.
وی عنوان کرد: در حوزه برق و توانیر نیز باید از مدیران ملی توانیر دعوت شود تا مسائلی شامل پست برق و... را پیگیری کنیم.
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری البرز

    پارک علم و فناوری البرز

    زمینه فعالیت جامع

      نظرات