شرکت آمازون ١تریلیون دلاری خواهد شد

شرکت آمازون ١تریلیون دلاری خواهد شد

شرکت خدمات مالی مورگان استنلی پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2018 میلادی ارزش برند آمازون به یک تریلیون دلار خواهد رسید و ارزش هر سهم این غول خرده فروشی حدود 2000 دلار خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، این افزایش ارزش چشم‌گیر آمازون به این دلیل است که این کمپانی چند کسب و کار با رشد سریع را در تملک خود دارد که بزرگ‌ترین آنها کسب و کار عظیم خرده فروشی است؛ آمازون به منظور کسب درآمد از وب سرویس‌ها، تبلیغات و اشتراک‌های سرویس پرایم نیز استفاده می‌کند. البته این کسب و کارها نسبت به خرده فروشی، نوپا محسوب می‌شوند. موسسه مورگان استنلی ارزش کسب وکارهای جانبی آمازون را حدود ۶۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

برایان نیوارک (تحلیلگر مسائل مالی)، در یادداشتی با عنوان واقعیت پشت پرده کسب و کار سودآور تریلیون دلاری نوشت: حاشیه سود بسیار بالای آمازون حاکی از ارزش یک تریلیون دلاری مجموع کسب وکارهای این شرکت است.

شرکت خدمات مالی مورگان استنلی ارزش بخش‌های مختلف آمازون را به شرح زیر برآورد کرده است:

  • خرده‌فروشی: ۶۰۰ میلیارد دلار (۴۵۸ میلیارد یورو)
  • وب سرویس‌های آمازون: ۲۷۰ میلیارد دلار (۲۰۶ میلیارد یورو)
  • اشتراک‌های سرویس پرایم: ۷۰ میلیارد دلار (۵۳.۴ میلیارد یورو)
  • تبلیغات: ۵۵ میلیارد دلار (۴۲ میلیارد یورو)

آمازون در کنار خدمات اصلی خود یعنی خرید اینترنتی، چندین کسب و کار مولتی میلیارد دلاری دیگری را نیز راه اندازی کرده است. مورگان استنلی اشاره می‌کند که همه این کسب وکارها درآمد زیادی دارند و برای آمازون این امکان را فراهم می‌کنند که بتواند مجددا در کسب و کارهای خود سرمایه گذاری کند.

نیوارک تخمین زد که کسب وکار خرده فروشی ۶۰۰ میلیارد دلاری آمازون تا سال ۲۰۲۲ میلادی در هسته‌ی اصلی فعالیت خود یعنی تجارت الکترونیک به رشد قابل توجه 13 درصدی و سود عملیاتی 5/5 درصد خواهد رسید. به علاوه وی برآورد می‌کند که کسب وکار فروشگاه شخص ثالث آمازون در مدت زمانی مشابه، موفق به کسب سود ۲۵ درصدی شود. نیوارک برای وب سرویس‌های آمازون نیز رشد ۱۸ درصدی و حاشیه سود ۵۰ درصدی را پیش بینی کرده است. در نهایت نیوارک برای کسب و کار تبلیغات آمازون نرخ رشد سالانه ۲۲ درصدی و سود ۱۲/۵ میلیارد دلاری را پیش بینی کرده است.

 

    نظرات