آغاز به کار فاز اول فضای کار اشتراکی در استان گیلان

آغاز به کار فاز اول فضای کار اشتراکی در استان گیلان

امروز ۱۱ تیرماه ۱۳۹۸، فاز اول فضای کار اشتراکی با حضور دکتر رسولی از اعضای محترم شورای اسلامی رشت و مهندس نظیری معاونت محترم سیمای مرکز گیلان به همراه مدیران این سازمان و همچنین برخی از مدیران شرکت‌های فناور و استارت‌آپ‌ها در ساختمان مرکز رشد فناوری رشت برگزار شد.

گزارش تصویری از این مراسم:

فضای کار اشتراکی - Coworking Space ها فضاهای بزرگی هستند که افراد می‌توانند به عنوان محل کار از آنجا استفاده کنند. استفاده از میز و تجهیزات اداری بصورت ساعتی و یا دورهای، استفاده از امکان مختلف مثل سالن همایش، استفاده از تجهیزات و امکانات ارتباطی مانند تلفن، فکس، اینترنت و ... .

افراد میز و قسمت مخصوص به خود را دارند و از امکانات استفاده می‌کنند آنها فضای مورد نیاز خود را اجاره می‌کنند و افراد در کنار یکدیگر و دیگر گروه‌های مستقر مشغول به فعالیت می‌شوند برای همین به آنها فضار کار اشتراکی می‌گویند و خود این نکته موجب افزایش بهروری می شود.

فضاهای کاری مشترک برای اعضای خود امکان استفاده از میز و صندلی مشخص، اینترنت پر سرعت بی‌سیم و اترنت، لوازم اداری مانند پرینتر و کپی و اتاق‌های جلسه مهیا می‌کنند و همچنین خطوط تلفن، امکانات مشاوره کسب و کار و سالن‌های همایش ارائه می‌دهند در ضمن بهترین مزیت فضاهای کاری مشترک، رفت و آمد افراد مشهور و حرفه‌ای به این فضاها هست که امکان شبکه سازی خوبی مهیا می‌سازد.

در ایران به لطف شکل گیری شتابدهنده‌ها به مرور فضاهای کاری مشترک هم به وجود آمدند در این باره می‌توان به فضای کاری مشترک فینوا، وابسته به بانک آینده و مستقر در دانشگاه امیرکبیر و همچنین فضای‌کاری مشترک زاویه که در دانشکده فنی دانشگاه تهران مستقر است، اشاره نمود.

در استان های دیگر می توان در شهر اصفهان به هنایش اشاره کرده که در مجتمع فرهنگی فرشچیان به استارت‌آپ ها خدمات ارائه می‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات