نشست مدیران روابط عمومی پارکهای علم و فناوری سراسر کشور
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری گلستان، این نشست با حضور دکتر عبداللهینژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ابراهیمی، سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و مدیران روابط عمومی پارکهای علم و فناوری کشور برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر عبداللهینژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط فعلی کشور و بحرانهای کنونی، مسائلی را برای جمع حاضر متذکر شد.
دکتر عبداللهینژاد تقویت ارتباط با رسانه ها از سوی روابط عمومیها را یک امر لازم و مهم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومیها میبایست با تقویت ارتباط خود با رسانهها و خبرنگاران، در راستای انعکاس اخبار و اقدامات دستگاه متبوع تلاش کنند تا بتوان از این طریق ضمن انتشار خدمات دولت نسبت به تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه نیز تلاش کرد.
وی با بیان اینکه روابطعمومیها روند خدمترسانی را تسهیل کنند، گفت: مدیران روابط عمومی میتوانند با پیش بینی مباحث و موضوعات و نیز رصد اخبار و اطلاعات، از بروز بحران در دستگاهها جلوگیری کنند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه ضمن تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومیها در حوزه اطلاعرسانی، خاطرنشان ساخت: روابط عمومیها میتوانند با انعکاس بهموقع اخبار و اقدامات دولت در حوزههای مختلف، زمینههای نارضایتی در جامعه را کاسته و به تقویت وحدت در جامعه کمک کنند.
در ساعات پایانی این نشست، کارگاه آموزشی «روابط عمومی کارآمد در حوزه کسبوکار» با حضور مدرس نام آشنا و مجری برنامههای پایش و حرف حساب، مهندس«کیا داوود اسفندیاری» برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی مهندس اسفندیاری بیان داشت: با توجه به گسترش روزافزون ابزارها و تفکر دیجیتال در زندگی و کار افراد جامعه، روابط عمومیها هم به عنوان نهادهای اطلاعرسانی باید برای بهبود کارکردشان از این شیوههای نوین استفاده کنند.
وی استفاده از دادههای تصویری و اینفوگرافیک را برای ارائه آمار و اطلاعات دستگاهها ضروری دانست و تصریح کرد: به بیان سادهتر، اینفوگرافیکها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و … سعی میکنند تا مجموعهای از دادهها و اطلاعات پیچیده را بهگونهای به تصویر درآوردند که پیام به شیوهای سریع و قابلفهم به مخاطب منتقل شود؛ این در حالی است که اگر اطلاعرسانی و انتقال پیام به کمک تصویر صورت پذیرد، اثرگذاری و مدت ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود.
مهندس اسفندیاری در پایان بیان داشت: روابط عمومیها اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان، مردم و مراجعان هستند؛ لذا مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی دارند.
گفتنی است؛ ابوالفضل مهاجر، مسئول روابط عمومی و امور بینالملل پارک علم و فناوری گلستان نیز در این نشست و کارگاه آموزشی حضور داشت.
نظرات