ویژگی هایی که کارآفرینان را از دیگران متمایز می کند

ویژگی هایی که کارآفرینان را از دیگران متمایز می کند

کارآفرینان جزو افراد تاثیر گذار در هر جامعه‌ای هستند، این افراد به اندازه سه کارمند کار می‌کنند و بر زندگی افراد زیادی از جمله پرسنل خود تاثیر می‌گذارند.

اکوسیستم - یک ضرب‌ المثل معروف وجود دارد که می‌گوید انسان‌های جهان دو دسته هستند، کارآفرینان و مابقی افراد. کارآفرینان افراد اهل ریسکی هستند و تلاش می‌کنند که کارها را با خلاقیت و نوآوری پیش ببرند؛ این در صورتی است که افراد معمولی کارهای خود را از طریق راه‌های اصولی و معمول انجام می‌دهند؛ آنان به صحبت‌های دیگران گوش می‌دهند و تمایلی به رهبری کردن سایرین ندارند، به علاوه از موقعیت شغلی ثابت خود لذت می‌برند. ولی کارآفرینان همواره تلاش می‌کنند که روش‌های قدیمی را از بین ببرند و کسب و کار جدیدی را از هیچ راه اندازی کنند؛ این دقیقا همان چیزی است که به آن‌ها انگیزه می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کارآفرینان که آنها را از سایرین متمایز می‌کند، انعطاف پذیری و سخت کوشی است. راه اندازی یک کسب و کار کوچک انرژی زیادی می‌خواهد؛ کار آفرین نقش متفاوتی را در یک کسب و کار به عهده دارد، این افراد ممکن است وظایف مختلفی اعم از مدیریت شرکت، بازاریابی و حتی نظارت بر حمل و ‌نقل را تجربه کنند. بر اساس نظر سنجی سایت New York Life، مشخص شد هر کارآفرین به اندازه سه کارمند معمولی کار می‌کند.

کارآفرینان همانند تکه سنگ‌هایی هستند که به سطح آب برخورد می‌کنند و موج‌های زیبایی را به وجود می‌آورند. اینکه آن‌ها چه افرادی هستند و چه چیزی خلق می‌کنند، مثل همان موج‌های مثبتی است که سایر مردم جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اولین موج، کارآفرینی است که یک کسب و کار جدید را تاسیس می‌کند، موج دوم مربوط به تیم کاری است که کارآفرین گرد هم جمع می‌کند، موج سوم مربوط به امور اقتصادی کسب و کار است. آخرین موج، الهام بخشیدن به سایرین است، کارآفرینان و کسب و کارهایی که راه انداخته‌اند مثال‌هایی مملوس هستند که می‌توان از آنها درس‌های زیادی آموخت.

صاحب یک کسب و‌کار در مرکز فعالیت‌ها قرار دارد و به اندازه سه نفر کار می‌کند، وی در واقع مانند چسبی اعضای تیم را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. همچنین صاحب کسب و کار، مسئولیت استخدام کارمندان، بازاریابی، رشد کسب و‌کار و پرداخت حقوق و دستمزد را نیز به عهده دارد. به همین دلیل اگر اتفاق غیر منتظره‌ای برای یک کارآفرین رخ دهد، همه چیز با خطر مواجه می‌شود و هزینه زیادی برای حفظ و نگهداری آن کسب و‌کار باید پرداخت کرد.

صاحبان کسب و‌کارهای کوچک به خوبی می‌دانند که زندگی افراد زیادی به کسب و کار آنها بستگی دارد، بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا از سقوط کسب و کار جلوگیری کنند. این افراد می‌دانند کارمندان خوشحال به معنای مشتری‌های راضی است و مشتری‌های راضی همان مشتری‌های وفادار یک برند هستند.

کارآفرینان تمایل دارند تا نگاه‌شان به آینده باشد و استراتژی‌هایی را پیدا کنند که در راه اثرگذاری مثبت آنها را یار کند. یک کارآفرین همواره می‌داند که چطور با اقداماتی از قبیل انرژی و انگیزه دادن به کارمندان و حمایت از مشتریان، روی دیگران تاثیر مثبت بگذارد.

    نظرات