PressCoin؛ ارز دیجیتالی طراحی شده برای روزنامه‌نگاران و مخاطبان آن‌ها

PressCoin؛ ارز دیجیتالی طراحی شده برای روزنامه‌نگاران و مخاطبان آن‌ها

تعدادی از سازمان‌های خبری به همراه جمعی از روزنامه‌نگاران، از سراسر نقاط جهان به‌تازگی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا ارز دیجیتالی رمزپایه جدیدی جهت پشتیبانی مالی از رونامه‌نگاری پژوهش‌محور ایجاد کنند. این ارز دیجیتالی جدید PressCoin نام دارد.

به گزارش اکوسیستم، این ارز دیجیتالی برای قطع استفاده از مدل‌های تبلیغاتی و مدل‌های بازگشت درآمد و همچنین جهت جلوگیری از تمرکز بر روی یک منبع درآمدی و مقابله با انحصار تولید محتوای مشارکتی ایجاد شذه است.

پیشنهاد ابتدایی PressCoin برای جذب سرمایه لازم مطرح شده است که 28 روز اعتبار دارد و زمان این پیشنهاد از بیست و دوم ماه میلادی جاری آغاز خواهد شد. قیمت فروش این ارز دیجیتالی جدید در ابتدا یک دلار خواهد بود.

در صورتی که استقبال خوبی از PressCoin بشود، بسیاری از روزنامه‌نگاران مستقل جهان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند؛ زیرا در صورتی که این افراد تحت هیچ قراردادی فعالیت نکنند، مجبور نیستند برای کسب درآمد از منابع درآمدی مانند پلتفرم Patreon (این پلتفرم یک ابزار تجاری برای ایجاد سرویس‌های اشتراکی ارائه‌دهنده محتوا (سرویس‌هایی که کاربران برای استفاده از آن‌ها باید حق اشتراک بپردازند) است).

مخاطبان روزنامه‌نگاران و افرادی که مطالب منتشر شده توسط  آن‌ها را می‌خوانند، هم می‌توانند از PressCoin برای مطرح کردن نظرات و نگرش‌های خود و همچنین ایجاد موضوع برای بحث و گفت‌وگو استفاده کنند. سطوح مختلف دسترسی و نفوذ مخاطبان در سیستمی محافظت می‌شود که بر اساس فناوری بلوک زنجیره‌ای ایجاد شده و تعامل بین کاربران یک صفحه قابل ردیابی است.

ناشرانی که می‌توانند از PressCoin به‌نحوی استفاده کنند، افرادی هستند که در زمینه نشر مطالب سیاسی، موضوعات مرتبط با انرژی، مطالب آموزشی، موضوعات مرتبط با تبریک و تهنیت و رفاه مردم و همچنین موضوعات علمی فعالیت دارند. از جمله ناشرانی که می‌توانند از این ارز دیجیتالی بهره‌مند شوند، می‌توان به NextElection ،Mojonomy و ChickenSoup.com اشاره کرد. برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز PressCoin از همان مدلی استفاده می‌شود که بسیاری از شرکت‌ها از آن برای ایجاد و راه‌اندازی ارز‌های دیجیتالی رمزپایه خود استفاده کرده‌اند؛ برای مثال می‌توان به اپلیکیشن Kik اشاره کرد که با استفاده از این روش موفق شد 98 میلیون دلار جمع‌آوری کند.

   

    نظرات