ظرفیت وام صندوق های پژوهش و فناوری ۱۵ هزار میلیارد ریال است

ظرفیت وام صندوق های پژوهش و فناوری ۱۵ هزار میلیارد ریال است


مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال ظرفیت پرداخت تسهیلات در صندوق های پژوهش و فناوری کشور ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان و به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ محمد صادق خیاطیان یزدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران مشهد افزود: این ظرفیت با هدف حمایت از فعالیت‌های نوآورانه و خلاقانه و کمک به حوزه پژوهش و فناوری در کشور ایجاد شده که سهم استان خراسان رضوی از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به انتخاب هیات امنای جدید در این صندوق اظهار داشت: اساس کار در این صندوق در سه حوزه پرداخت تسهیلات، سرمایه گذاری و توانمند سازی شرکت‌های دانش بنیان خلاصه می‌شود و این صندوق به عنوان یک نهاد مالی برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و حوزه فناوری کشور می‌باشد.

وی گفت: با حضور هیات امنای جدید این صندوق رویکردهای جدید نیز در آن برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان شکل گرفته که مهمترین آن ارائه کمک به متقاضیان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری استانهاست.

خیاطیان یزدی با بیان اینکه این اقدام در راستای تمرکز زدایی فعالیت‌های صندوق نوآوری و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است افزود: پراکندگی جغرافیایی مطلوب در کشور و فعالیت تخصصی صندوق‌های پژوهش و فناوری در عرصه فناوری‌های خلاقانه و ایده‌های نو موجب شد از این صندوق‌ها به عنوان کمکی برای حمایت از فناوران استفاده شود.

وی اظهار داشت: علاوه برآن همکاری با شبکه بانکی کشور در حمایت از شرکت‌های بزرگ فناور از دیگر رویکردهای جدید این صندوق است.

وی گفت: در حوزه مسائل آب، محیط زیست، انرژی و مسائل اصلی کشور تا چهار برابر سرمایه صندوق‌های پژوهش در استان‌ها از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری سرمایه گذاری می‌شود.

خیاطیان یزدی با بیان اینکه در حوزه تکنولوژی مشکلی در کشور نداریم و در این زمینه حمایت‌های بسیار انجام شده است افزود: مشکل اصلی شرکت‌های فناور، بازار است و به همین دلیل سیاست‌های تشویقی در ایجاد و افزایش تقاضا در دست برنامه ریزی است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان و فناور برای حضور در عرصه رقابت بین المللی نیازمند توانمندسازی هستند که در این راستا حمایت‌ها و کمک‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۴۰۵ شرکت دانش بنیان از سوی معاونت علمی رئیس جمهوری تائید صلاحیت شده‌اند اظهار داشت: از این تعداد ۲۶۳ شرکت در خراسان رضوی هستند و این استان پس از استان‌های تهران و اصفهان رتبه سوم را در این زمینه کسب کرده است.

مدیر عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور که گواهی دانش بنیان دریافت کرده‌اند به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه و دستکم از یکی از خدمات آن بهره مند شده‌اند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات