بیل گیتس 80 میلیون دلار برای توسعه شهر هوشمند بلمونت سرمایه گذاری کرد

بیل گیتس 80 میلیون دلار برای توسعه شهر هوشمند بلمونت سرمایه گذاری کرد

بیل گیتس (بنیانگذار شرکت مایکروسافت) مبلغ 80 میلیون دلار برای توسعه شهر هوشمند بلمونت در فونیکس آریزونا سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش اکوسیستم، شهر بلمونت (Belmont) در آینده مجهز به زیرساخت‌های ارتباطاتی-اینترنتی فوق سریع، خودروهای خودران و دیتاسنتر خواهد شد. قرار است این شهر به فضایی مطلوب برای بیزینس فوق مدرن تبدیل شود.

کنسرسیوم بلمونت و شرکا از جامعه‌ای پیش‌رو صحبت می‌کنند که ستون فقرات آن ارتباطات و IT خواهد بود. شبکه‌های دیجیتال با سرعت بالا، مراکز داده متنوع، سیستم‌های کارخانه‌ای مبتنی بر فناوری‌های نوین، مدل‌های متفاوت توزیع فناوری، شبکه‌ای از خودروهای خودران و لجستیک خودران؛ از مواردی است که برای توسعه این شهر هوشمند در نظر گرفته شده‌اند.

در راستای توسعه شهر هوشمند بلمونت بیل گیتس 25 هزار جریب از زمین‌های غرب فونیکس را خریده است. از کل وسعت این زمین‌ها 3800 جریب برای ساخت و ساز تجاری و اداری و 470 جریب برای منطقه آموزشی با ظرفیت اسکان 80 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

سیستم ترافیک در شهر هوشمند بیل گیتس بطور خودکار عمل خواهد کرد و احتیاجی به حضور پلیس راهنمایی نخواهد بود. با توجه به اینکه کمپانی وایمو (شرکتی متعلق به گوگل که در زمینه توسعه خودروی خودران فعالیت می‌کند) در آریزونا واقع شده است، شهر هوشمند موقعیت مکانی مناسبی دارد و می‌تواند پایلوت خوبی برای نوآوری‌های فناورانه باشد.

    نظرات