توانمندی استارتاپهای حوزه همگرا در تامین نیاز مشتری سنجیده می شود
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای عملیاتی شدن فراخوان نوپاهای همگرا اقدام به برگزاری دوره های پیش شتابدهی می کند.
دوره های پیش شتابدهی مسیر حرکت استارتاپ های نوپا در حوزه همگرا را هموار می کند. استارتاپ های راه یافته به این دوره ها با آموزش های تخصصی توانمند می شوند تا فعالیت خود را تداوم دهند. در دوره های پیش شتابدهی این استارتاپ ها اطلاعات لازم برای ورود به بازار را کسب می کنند تا محصول خود را به جامعه ارائه کنند. بر اساس دومین فراخوانی که توسط مرکز همگرا منتشر شد ۱۲ تیم به این دوره ها راه یافتند و وارد برنامه توسعه کسب و کار این مرکز شدند. این ۱۲ استارتاپ منتخب از بین ۱۰۰ طرح دومین فراخوان نوپاهای فناوریهای همگرا بعد از سپری کردن ۵ جلسه از دوره پیش شتابدهی که با حمایت مرکز راهبردی فناوریهای همگرا برگزار میگردد اکنون در جلسه ششم این دوره به ایستگاه روز انتخاب رسیدند.
تا کنون در دوره پیش شتاب دهی گروههای فناور باید بر روی مشتری محصول کسب و کار خودشان تمرکز میکردند و بعد از مصاحبه با مشتری، بتوانند مشتریان خود را به طور کامل بشناسند و آنها را به درستی دسته بندی کنند. سپس آنها میبایست ارزشهای پیشنهادی محصول خودشان را با این دسته از مشتریان همسان کنند تا بتوانند به مدل مناسبی برای کسب و کار خود برسند. در همین راستا در روز انتخاب ۱۲ استارت آپ باید در مدت ۸ دقیقه میزان شناخت خودشان را از مشتری، بازار و ارزش پیشنهادی محصول خود به داوران ارائه دهند تا در پایان داوران تصمیم بگیرند که آیا این تیم توانسته است شناخت مناسبی از کسب و کار خود و بازارش دست پیدا کند یا خیر؟ پس از موفقیت و جلب نظر داوران تیم ها در دوره پیش شتابدهی باقی می مانند و ادامه دوره را می گذرانند.
مرحله روز «انتخاب» ۲۵ تیرماه در برج فناوری دانشگاه امیر کبیر برگزار می شود تا ۱۲ استارتاپ نوپا در حوزه فناوری های همگرا توانمندی در عرضه محصولات را به نمایش بگذارند.
پایان پیام/۲۵
لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نظرات