۳۲‌ دانش‌آموز برتر در حوزه «دانش مغز» رقابت می‌کنند

۳۲‌ دانش‌آموز برتر در حوزه «دانش مغز» رقابت می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسابقه ملی «دانش مغز» عنوان نشستی است که هر سال توسط انجمن علوم اعصاب ایران ، آزمایشگاه ملی نقشه برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

این مسابقه دومرحله ای در سطح مدارس کشور است که در آن دانش آموزان با یکدیگر رقابت می کنند. مرحله نخست پنجمین دوره این مسابقه سال گذشته برگزار شد که در آن بیش از ۳ هزار دانش آموز از مدارس استان های مختلف کشور به رقابت پرداختند و در نهایت نیز ۳۲ فرد برگزیده انتخاب و معرفی شدند. همچنین برگزیدگان مرحله نخست این مسابقه به عضویت باشگاه مغز و شناخت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آمدند و از حمایت های آموزشی و پژوهشی برخوردار شدند.

این دانش آموزان با حضور در دوره های تخصصی در حوزه هایی همچون مباحث آناتومی و تشریح و بافت‌ شناسی سیستم عصبی، عملکرد و فیزیولوژی سیستم عصبی، آشنایی با تشخیص و درمان بیماری های نورولوژی (مغز و اعصاب) و روانپزشکی و روش‌های تصویربرداری و نقشه برداری از مغز آموزش دیده اند. این اقدام به افزایش توانمندی دانش آموزان کمک می کند تا گام های موثر و مفیدی در این حوزه بردارند. در مرحله نخست این مسابقه شهرهای اصفهان، تهران، رشت، مشهد و شهریار با بیشترین دانش آموز دواطلب برگزیده ،بهترین عملکرد را به خود اختصاص دادند.

مرحله دوم و نهایی پنجمین مسابقه ملی «دانش مغز» با حضور ۳۲ دانش آموز برگزیده به مدت دو روز از ۲۰ تیر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز می شود. این مسابقه در چهار مرحله تستی، تشریحی، تشریح عملی مغز و تشخیص‌ عملی بیماری‌های مغز و اعصاب و روانپزشکی میان برگزیدگان مرحله اول صورت می گیرد. البته این پایان کار این مسابقه ملی نیست بلکه دانش آموز برتر در مرحله نهایی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین المللی دانش مغز ( Brain Bee ۲۰۱۹) شرکت می کند. این مسابقات توسط انجمن جهانی علوم اعصاب امسال در کره جنوبی برگزار می شود و در آن دانش آموزان بیش از ۵۰ کشور رقابت می کنند.

نمایندگان ایران در مسابقات جهانی دانش مغز هرساله موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، به طوری که مهسا آرمان دانش آموز دبیرستان فرزانگان مشهد، پارسا پات دانش آموز دبیرستان سردار جنگل رشت و شایان باقری درسال های اخیر جایگاه های ممتاز جدول این مسابقات جهانی را کسب کردند.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات