فن بازار حلقه واصل فناوران با  بخش صنعت و سرمایه گذاران

فن بازار حلقه واصل فناوران با بخش صنعت و سرمایه گذاران

فن بازار یک سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری می‌باشد که به صورت نظام مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می کند که در ۲ بخش بازار فیزیکی و مجازی فعالیت می کند

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی دکتر علی محمدنیکبخت سرپرست پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه فن بازار توسط پارک پردیس در سطح ملی راه اندازی شده است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی جزو پارک هایی بوده که موفق به اخذ موافقت اصولی جهت راه اندازی فن بازار منطقه ای در سطح استان از سوی مرکز فن بازار ملی ایران شده است.

وی ادامه داد: فن بازار یک سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری می‌باشد که به صورت نظام مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می کند که در ۲ بخش بازار فیزیکی و مجازی فعالیت می کند

به گفته دکتر نیکبخت  در حال حاضر سامانه فن بازار منطقه ای استان به عنوان جزئی از سامانه فن بازار ملی در سایت پارک علم و  فناوری آماده شده و قابل استفاده برای متقاضیان و عرضه کنندگان فناوری می باشد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی  با بیان اینکه  در بیشتر استان ها، شرکت شهرک های صنعتی به دلیل ارتباط با واحدهای بزرگ صنعتی عهده دار راه اندازی فن بازار می باشند، توضیح داد:  در حال حاضر ۵ پارک در کل کشور عهده دار راه اندازی سامانه فن بازار در استان های خود هستند که استان ما نیز جزو آنان می باشد

به گفته دکتر نیکبخت سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف راه‌اندازی فن بازار مجازی است .

وی ادامه داد: سامانه منطقه ای فن بازار فرصتی را برای صاحبان فناوری فراهم می کند تا فناوری خود را معرفی کنند .

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آشنایی متقاضیان فناوری با محصولات عرضه شده و بیان نیازهای فناورانه به تولیدکننده محصولات فناور از دیگر ویژگی های فن بازار منطقه ای است، افزود: جذب سرمایه گذاران سرگردان و توسعه فعالیت های شرکت های فعال در زمینه دانش و فناوری از اهداف این فن بازار منطقه ای است .

شایان ذکر است فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است، در واقع فن‌بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد . شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارها است. در دنیا فن‌بازارها به سه دسته فن‌بازارهای اطلاعات فناوری، فن‌بازارهای انتقال فناوری و فن‌بازارهای ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات