تسهیل مجوزدهی و بهبود فضای کسب و کار

تسهیل مجوزدهی و بهبود فضای کسب و کار

حسین میرشجاعیان حسینی (معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی) با خاطر نشان کردن اینکه فضای کسب و کار کشور به نظام اداری و بروکراسی پیوند خورده است، بیان کرد: بخشی از این مسئله به مکانیزم اداری و بخشی به محیطی که از خارج کشور به ما تحمیل می‌شود، وابسته است.

به گزارش اکوسیستم، میرشجاعیان حسینی در نشست نحوه اجرایی شدن دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار که روز گذشته برگزار شد، گفت: شعار دولت یازدهم از ابتدا، بهبود فضای کسب و کار بود؛ بر اساس قوانین موجود هیئتی فراقوه‌ای به منظور مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها در فضای کسب و کار شکل گرفت.

وی متذکر شد: در همین راستا سامانه ایران مجوز راه اندازی شد و تاکنون بالغ بر 2 هزار مجوز در این سامانه ثبت شده است.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی ضمن اشاره به ترسیم نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشور، گفت: هشت هزار و 900 سرویس بین دستگاهی در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد: به منظور بهبود فضای کسب و کار کشور در حوزه مجوزدهی باید 10 دستگاهی که بیشترین صدور مجوزها را به عهده دارند، وارد روند آسان سازی شوند؛ با این اقدام، مردم این تغییرات را حس خواهند کرد.

میر شجاعیان اضافه کرد: دنیا برای برطرف کردن مشکلات فضای کسب و کار، به سوی سیستم‌های هوشمند حرکت کرده است

وی اظهار داشت: مرکز ملی پایش فضای کسب و کار تلاش دارد تا تمام فضای کسب و کار کشور را پایش کند.

نشست نحوه اجرایی شدن دستورالعمل استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، روز گذشته با حضور معاون استاندارکرمان و تعدادی از مدیران استانی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

    نظرات