دفاع از طرح تولید محصولات غذایی با آرد کنجد و صفحه ی جمع کننده ی اشیای برنده

دفاع از طرح تولید محصولات غذایی با آرد کنجد و صفحه ی جمع کننده ی اشیای برنده

از دو طرح تولید محصولات غذایی با آرد کنجد و صفحه ی جمع کننده ی اشیای برنده در ۱۵ تیر ماه ۹۸، در پردیس زیست فناوری و سیستم های پیشرفته صنعتی پارک علم و فناوری یزد دفاع شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در این جلسه که با حضور اعضای شورای پذیرش مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد و صاحبان طرح در پردیس زیست فناوری برگزار شد، رضا نمک کوبی، مجری طرح تولید مواد غذایی با آرد کنجد برای بیماران سلیاک، گفت: افراد مبتلا به این بیماری در جذب گلوتن موجود در گندم ناتوان هستند و پس از مصرف محصولات گلوتن دار بدن این افراد دچار خود ایمنی شده و پرز های روده کوچک را از بین می برد و امکان جذب هیچگونه مواد غذایی دیگر وجود ندارد.
وی محصولات تولید شده با آرد کنجد را جایگزین مناسبی برای این بیماران دانست و افزود : محصولات تولید شده با استفاده از آرد کنجد علاوه بر اینکه عاری از گلوتن هستند قیمت کمتری نیز نسبت به سایر محصولات بدون گلوتن دارند و عوارضی همچون سوء تغذیه نیز این بیماران را تهدید نمی کند.
شبنم شاهرخی، مجری طرح صفحه ی جمع کننده ی اشیای برنده نیز در توضیح طرح نوآرانه خود گفت: این طرح شامل صفحه ای از جنس فوم بوده که یک سمت آن به طور کامل با لایه چسبنده به منظور اتصال سوزن ها و سمت دیگر آن با لایه چسبنده کوچک تر جهت اتصال به شان ها (پارچه استریل) پوشانده شده است و یک صفحه ی پلاستیکی شفاف قبل از دفع سوزن ها روی صفحه ی فومی چسبانده می شود.
وی مزایای صفحه ی جمع کننده ی اشیای برنده را تسهیل جمع آوری، نگهداری، دفع و شمارش سوزن و اشیای برنده، کاهش خطر نیدل استیک شدن (سوراخ شدن پوست به وسیله ی سوزن یا هر شئ نوک تیز) و امکان پیگیری شمارش سوزن ها دانست.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری یزد

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری یزد

    پارک علم و فناوری یزد

    زندگی با طعم فناوری ایرانی

      نظرات