گسترش همکاری های علمی و فناورانه ایران و روسیه شتاب می گیرد

گسترش همکاری های علمی و فناورانه ایران و روسیه شتاب می گیرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دهمین نمایشگاه محصولات دیجیتال و دانش بنیان موسوم به اینوپروم ۲۰۱۹ با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت معتبر فناوری از ۱۰۷ کشور دنیا در شهر یکاترینبورگ روسیه در حالی گشایش یافت که معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در راس هیاتی متشکل از ۷۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در آن حضور یافتند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پس از شرکت در این نمایشگاه عصر روز گذشته با استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه وارد مسکو شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما بیان کرد: این سفر اقدامی مجدد برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است. ۷۰ شرکت دانش بنیان در شهر یکاترینبورگ و مسکو ما را همراهی می کنند تا در جلسات تجاری و فناوری حضور داشته باشند.

ستاری همچنین بیان کرد: امیدواریم جلسات میان شرکت های ایران و روسیه نتایج خوبی داشته و دستاورد آن عدد قابل توجهی توافقنامه برای توسعه صادرات باشد.

همچنین مهدی سنایی نیز در این گفتگو عنوان کرد: شاید دو دهه گذشته این رابطه در حوزه فناوری یک طرفه بود اما در حال حاضر شرکت های دانش بنیان در بسیاری از عرصه ها دستاوردهای شگفت انگیزی از خود ارائه داده اند که به آن می بالیم.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات