«ریلود ۳؛ نقد یک بازی» باز هم با استقبال بازی‌سازان مشهد روبرو شد

«ریلود ۳؛ نقد یک بازی» باز هم با استقبال بازی‌سازان مشهد روبرو شد

سومین نوبت از دورهمی بازی سازان مشهد با نام « ریلود؛ نقد یک بازی » به همت شتاب دهنده کسب و کار فردوسی و حمایت استودیوی بازی سازی آنباند ، بنیاد ملی بازی های رایانه ای و اتحادیه محصولات فرهنگی و بازی و سرگرمی مشهد برگزار شد.

دورهمی بازی سازان مشهد با نام ریلود؛ نقد یک بازی

ریلود ۳ به نقد بازی تحسین شده Hollow Knight اختصاص داشت که ارائه آن به عهده امیر محسن غیبی بود. وی که در عرصه ساخت بازی ۸ سال سابقه فعالیت حرفه ای داشته و به عنوان تکنیکال جنرالیست سه بعدی در ساخت بازی ایفای نقش می کند، حضور در تیم ساخت بازی های «تیکاف ۲»، «تیکاف ۳» و «حمله به اچ ۳؛ حماسه عقاب ها» را در کارنامه دارد.

امیر محسن غیبی

نقد بازی Hollow Knight در ریلود ۳

غیبی بازی Hollow Knight را در ژانر Metroidvania معرفی کرد که وارث بازی های موفق Metroid و Castlevania به شمار می رود. وی با اشاره به اینکه این بازی، خروجی یکی از Game Jam های استرالیایی است، به نقش موثر رویدادهای Game Jam در دنیا پرداخت و از تفکر برخی از بازی سازان کشور که گیم جم را محلی برای بازی سازان تازه کار می داند، انتقاد کرد.

غیبی به بررسی تاریخچه بازی «شوالیه توخالی» نیز پرداخت. این بازی که با تیمی دو نفره کار خود را آغاز نموده است؛ تیمی که برای پیشبرد ساخت بازی خود، رو به جمع سپاری آورده اند؛ جایی که تقاضای آنها برای تامین سرمایه جمعی ۳۵۰۰۰ دلاری، با استقبال مخاطبان و بازی‌دوستان روبرو شده و موفق به تامین ۵۷۰۰۰ دلار می گردند. ساخت بازی ۴ سال زمان می برد که از قضا با تحسین مخاطبان و منتقدان روبرو می شود و جایزه بازی مستقل سال ۲۰۱۸ استرالیا را نیز از آن خود می کند.

Aggregate score

Aggregator Score
Metacritic ۸۷/۱۰۰
NS) ۹۰/۱۰۰)
Review scores
Publication Score
Destructoid ۱۰/۱۰
Eurogamer Recommended
IGN ۹٫۴/۱۰
Nintendo Life ۹/۱۰
Nintendo World Report ۱۰/۱۰
(PC Gamer (US ۹۲/۱۰۰
PC PowerPlay ۸/۱۰

VideoGamer.com

۸/۱۰

غیبی در ادامه به بررسی محیط، داستان، آرت، کنترلرها، انیمیت و المان های برجسته گیم پلی پرداخت، دلایل انتخاب بازی سازان در چینش موارد موجود را برشمرد و همچنین نحوه تاثیر آن روی مخاطب را بررسی کرد.

نقد بازی در ریلود۳

شبکه سازی سریع در ریلود ۳

پس از نقد بازی، نوبت به معرفی شرکت کنندگان رسید؛ جایی که افراد حاضر در دورهمی، به ارائه سوابق فعالیتی خود در عرصه بازی اشاره داشتند؛ بخشی که شرکت کنندگان فرصت می یابند تا به ذکر سوابق کاری خود بپردازند و فرصت های همکاری خود را به سایرین پیشنهاد دهند. از طرف مقابل، افرادی که به دنبال عضویت در تیمی بازی ساز هستند نیز می توانند فرصت های مختلف همکاری را بررسی کنند و با تیم مورد نظر وارد مذاکره  شوند. این بخش که «شبکه سازی سریع» نام دارد، بر آن است تا یکی از چالش های جدی افراد و تیم ها در یافتن همکار یا نیروی کاری مورد نظر را برطرف نماید و هم افزایی موجود را بیشتر نماید.

شبکه سازی سریع در ریلود۳

دورهمی های «ریلود» بر آن است تا بصورت ماهانه برگزار گردد. علاوه بر نقد یک بازی، این دورهمی بر آن است تا با برگزاری رویدادهای آموزشی حوزه بازی، دانش و تجارب افراد باتجربه را در دسترس سایر علاقه مندان به بازی سازی نیز قرار دهد و بر هم‌افزایی عناصر موجود در اکوسیستم بازی‌سازی بیفزاید. از همین رو، شتاب دهنده فردوسی از تمامی افرادی که تمایل دارند به نقد بازی یا بیان تجربه کاری خود بپردازند، دعوت به همکاری می نماید.

لینک اصل خبر در سایت شتاب دهنده فردوسی

    منبع خبر

    شتاب دهنده فردوسی

    شتاب دهنده فردوسی

    آینده اینجا شروع میشود

    نظرات