گرم‌کن‌ مخازن با فناوری داخلی تولید شد

گرم‌کن‌ مخازن با فناوری داخلی تولید شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات بی‌شماری با کارکردهای ویژه‌شان توانسته‌اند مشکلی از صنعت را حل کنند. این محصولات که اغلب فناوری پیچیده و دانش بالایی را می‌طلبد در انحصار معدود شرکت‌های خارجی بود، اما این‌روزها حضور شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته است پتکی باشد بر مانع سترگ محدودیت‌ها.

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی با توجه به یکی از نیازهای صنعت یعنی حوزه گرم‌کن‌های صنعتی، توانسته این محصولات را با دانش فنی بومی تولید و تجاری سازی کند.

ملیحه نادری مدیرعامل "آریا گرمکن صنعت" با اشاره به تولید گرم‌کن‌های صنعتی در این شرکت دانش‌بنیان گفت: این گرم‌کن ها سامانه‌ای برای کاربرد در مخازن صنعتی است که به روی مخازن بسته می‌شود.

این فعال فناور با بیان این‌که هیتر های انعطاف پذیر از جنس سیلیکون و پلی‌آمید تولید می‌شود، افزود: این توانایی را داریم که گرم‌کن‌های صنعتی یادشده را در هر ابعاد و توان، منطبق با نیازهای صنعت تولید کنیم.

مدیرعامل آریا گرم‌کن صنعت با اشاره به گستردگی مصرف و نیاز صنایع مختلف به این محصول اظهار کرد: از جمله کاربردهای این گرمکن می‌توان به صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، تاسیسات، تابلوهای برق و همچنین سامانه‌های حرارتی صنعتی اشاره کرد.

وی، انعطاف‌پذیری را یکی از ویژگی‌های مهم این گرم‌کن‌ها دانست و گفت: با توجه به قیمت بالای مواد اولیه و مشکلات واردات نمونه خارجی این محصول، در حال حاضر تنها تولیدکننده این گرم‌کن‌ها در داخل کشور هستیم و تلاش کردیم این محصولات با کیفیتی بالا و مواد اولیه مرغوب تولید شود.

مدیرعامل گرمکن آریا صنعت تولید گرم‌کن‌های بشکه‌ای و سطلی را از محصولات صنعتی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: این هیترها در دو نوع کمربندی و ژاکت تولید می‌شود. در این هیترها با استفاده از روکش سیلیکون، از ترموستات جهت تنظیم دمای هیتر استفاده شده است و برای گرم کردن بشکه های فلزی روغن و گریس مناسب است .

این فعال فناور، به مزیت‌های گرم‌کن‌های تولید داخل اشاره کرد و افزود: این گرم‌کن‌ها با بهره گیری از ترموستات برای تنظیم دما، عایق حرارتی و روکش سیلیکون، به نسبت نمونه های مشابه مصرف برق پایین و راندمان حرارتی بالا برخوردارند و می‌توانند گرما را به صورت یکنواخت در کل سطح بشکه اعمال کنند.

نادری به اشتغال جمعی از دانش‌آموختگان و متخصصان در این شرکت دانش‌بنیان برای رونق تولید صنعتی اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش‌بنیان توانسته است با تولید انواع گرم‌کن‌ها، ضمن تامین بخشی از نیاز صنعت با تولید داخلی، ضمن ایجاد اشتغال زمینه‌ساز جلوگیری از خروج ارز و واردات نمونه مشابه باشد.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات