با این استارتاپ، ردپای کربن خود را محاسبه کرده و آن را کاهش دهید

به گزارش اکوسیستم، پس از این که ترامپ از اجرای معاهده اقلیمی پاریس انصراف داد، سازمان Conservation International مانند سایر سازمان های غیر انتفاعی دیگر شاهد افزایش علاقه مردم نسبت به چگونگی کاهش انتشار گاز ها و مواد مضر و جبران کردن کم کاری دولت ایالات متحده بود. به همین جهت، اخیرا سایتی طراحی شده که با ظاهری جدید مقدار کربن تولید شده توسط هر فرد را محاسبه می کند؛ کافیست به تعدادی سوال در مورد زندگی روزانه خود پاسخ دهید تا این سایت با بهره گیری از اطلاعات به روز، ردپای کربن شما را برآورد کرده و راه های معتبر جهت کاهش انتشار کربن  و متعادل کردن آن را به شما نشان دهد.

شایلا راقِو، یکی از مدیران بخش تغییرات اقلیمی سازمان Conservation International می گوید: ما اخیرا متوجه شده ایم که تغییرات اقلیمی حقیقتا به یکی از مسائل مهم زندگی مردم تبدیل شده است. مردم دیگر نسبت به این مشکل بی تفاوت نیستند. همه فهمیده اند که همه ما برای حل این مشکل باید دست به کار شویم. بنابر این، دسترسی به این اطلاعات به ما اجازه می دهد تا خودمان در مورد سبک زندگی و انتخاب های روزمره مان تصمیم بگیریم و بدانیم که این انتخاب ها بر سیاره ما تاثیر گذار است.

ابزار محاسبه کننده تولید کربن (ردپای کربن) چیز جدیدی نیست. سازمان Conservation International برای اولین بار در حدود ده سال پیش چنین ابزاری را ایجاد کرد. ولی نسخه جدید، از آخرین داده های موجود، از جمله آمار مرتبط با رژیم غذایی و خودرو های برقی و هیبریدی نیز بهره مند است که قبلا در دسترس نبود.

استفاده از این محاسبه گر تنها به و تا سه دقیقه زمان نیاز داشته و سوالاتی را در مورد نوع و اندازه خانه شما (مسلما آپارتمان های کوچک ردپای کربن کمتری دارند)، مصرف انرژی، بازیافت، رژیم غذایی، حمل و نقل روزانه و پرواز ها از شما می پرسد. همانطور که به سوالات پاسخ می دهید، محاسبه گر حجم ردپای کربن شما را به نمایش می کشد. در نهایت نیز، شما می توانید با شرکت در طرح هایی که نرخ جنگل زدایی را کاهش می دهد، در جهت جبران کربن تولیدی خود گام بردارید.

مسلما برای به وجود آوردن تغییرات موثر در این زمینه، به کمک همه افراد در سطح ملی و بین المللی احتیاج است. ولی از طرف دیگر باید توجه داشت که هرچند یک فرد نمی تواند به تنهایی تاثیر چشمگیری در کاهش کربن آزاد شده در سطح سیاره زمین داشته باشد، ولی رای او می تواند رهبر و مدیری را بر سر کار بیاورد که به این مسائل اهمیت بدهد.

    نظرات