ایده‌های نوآورانه مقابله با گرد و غبار حمایت می‌شود

ایده‌های نوآورانه مقابله با گرد و غبار حمایت می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری چند سالی است که با اجرای برنامه های مختلف و نوآورانه، برای کاهش مضرات و اثرات مخرب گرد و غبار، تلاش می کند. یکی از این روش های موثر، همکاری با بخش خصوصی و دریافت برنامه ها و ایده های نوآورانه آنها است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همین راستا اقدام به حمایت از تولید مالچ های زیستی کرد و طی فراخوانی از شرکت های دانش بنیانی که ایده های نوینی در این زمینه داشتند حمایت کرد. این مالچ های زیستی مخاطره ای برای سلامتی ساکنان مناطق گرد و غبار خیز ندارد.

اما در این میان، یکی از برنامه های کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دریافت و حمایت از ایده ها و روش های نوین مقابله با گرد و غبار با رویکردهای اقتصادی و اشتغال زایی بومیان منطقه است. در این طرح، ستاد ایده های نوآورانه را جمع آوری و بررسی می کند و در صورت مورد تایید و نتیجه بخش بودن ایده ها، شرایط را برای اجرایی شدن آنها فراهم می کند.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات