اعلام آمادگی سازمان فضایی ایران برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی

اعلام آمادگی سازمان فضایی ایران برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان با توجه به جایگاه  و موقعیت ویژه آذربایجان غربی، مقدمات همکاری با کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شروع کرده که توانمندسازی این استان در صنعت فضایی می تواند در تقویت این همکاریهای منطقه ای بسیار موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در دیدار مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، ضمن تاکید بر توسعه فضایی به منظور دستیابی به صنعت فضایی، اعلام آمادگی شد تا از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در آذربایجان غربی حمایت شود .

شهریاری در این دیدار  تصریح کرد: آذربایجان غربی به جهت بهره مندی از نیروی انسانی خلاق و ظرفیتهای خاص طبیعی نیازمند نقش آفرینی جدی تر سازمان فضایی ایران بویژه در بحث پایش محصولات کشاورزی و معادن است .

معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از استارت آپ های خلاق حوزه فضایی در استان از توسعه و ایجاد ۴ ایستگاه ماهواره ای در کشور خبر داد و گفت: یکی از این ایستگاه ها با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در شهرستان سلماس ایجاد می شود .

مرتضی براری با اشاره به نقش ایجاد این ایستگاه فضایی در شهرستان سلماس به منظور رصد ماهواره ای و سرویس دهی به ماهواره های دیگر کشورها و نیز اشتغال زایی افزود: ایجاد زیرساختهای فضایی و توسعه ایستگاههای زمینی ماهواره ای در اولویت برنامه های سازمان فضایی ایران است .

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات