سامانه ملی "ایران نوآفرین" برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افتتاح شد

سامانه ملی "ایران نوآفرین" برای حمایت از استارت‌آپ‌ها افتتاح شد

سامانه ملی "ایران نوآفرین" سامانه‌ای جامع در حوزه نوآفرینی کشور است تا امکان رشد و شکوفایی در این حوزه را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات و امکانات موردنیاز ذینفعان اصلی این حوزه و یکپارچه‌سازی آن‌ها، فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری آذربایجان غربی این سامانه که به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری، سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور؛ راه‌‏اندازی شده‏ است ازین پس به ‏عنوان سکوی جامع کسب و کار نوپا ارائه خدمت خواهد نمود.

سکوی مذکور ‌از طریق متمرکزسازی، یکپارچه‌ نمودن و تسهیل فرصت‌های دریافت خدمات و تسهیلات مختلف در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره، بازاریابی و سایر حوزه‏‌های حمایتی اقدامی موثر در توسعه زیست‏ بوم نوآفرینی، رشد پایدار اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و حرکت کشور به سوی نوآوری و فناوری‌های نوین در کشور خواهد بود.

همچنین این سامانه در تلاش است طرح نوآفرین را که تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۱ به تصویب هیئت محترم وزیران رسیده است عملیاتی نموده و دریافت خدمات مبتنی بر طرح فوق را برای جامعه نوآفرین کشور تسهیل نماید.

شایان ذکر است برخی از ماموریت‏‌های این سامانه، شامل ساده‌سازی، ایجاد شفافیت و یکپارچه‌سازی فرآیند ارائه خدمات، تسهیل سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و ارائه مشوق‌ها به آن‌ها، تسهیل ارتباط فعالان حوزه کارآفرینی با مراکز دانشگاهی، علمی تحقیقاتی و مراکز رشد، ایجاد و تشویق کسب وکارهای نوآور وخلاق می شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

    پارک علم و فناوری آذربایجان غربی یک پارک علم و فناوری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات