هنگ کنگ گرانترین شهر جهان برای تجارت و راه اندازی کسب و کار

هنگ کنگ عنوان گرانترین شهر جهان برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۷ میلادی را گرفت.

به گزارش اکوسیستم، خبرگزاری نیکی ژاپن اعلام کرد، هنگ کنگ به عنوان گرانترین شهر جهان برای تجارت و راه اندازی کسب و کار، جای لندن را گرفت. علت اصلی این امر، سقوط ارزش پوند انگلیس و توسعه روز افزون شرکت‌های هنگ کنگی در این کشور است.

اجاره هر میز کار در ساختمان‌های اداری و مکان‌هایی مثل شانگ وان و ادمیرالتی هنگ کنگ در مقایسه با سال گذشته میلادی با ۵/۵ درصد افزایش داشت و به مبلغ ۲۷ هزار و ۴۳۱ دلار رسید؛ این در حالی است که در همین زمان اجاره یک میز کار در یک ساختمان اداری در بخش غربی لندن با ۱۹/۲ درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۶۶۵ در سال ۲۰۱۷ میلادی رسید.

در این رده بندی بعد از هنگ کنگ و لندن، توکیو سومین شهر گران دنیا برای راه اندازی کسب و کار محسوب می‌شود و هزینه اجازه یک میز کار در آن ۱۸ هزار و ۱۱۱ دلار است.

در حال حاضر هزینه اجاره دفاتر کار با موقعیت مطلوب در هنگ کنگ، برای مدیران شرکت‌های بین المللی که قصد دارند تجارت خود را در منطقه آسیا توسعه دهند، به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش شهرهای فرفیلد کانتری با ۱۷ هزار و ۴۱۴ دلار، سان فرانسیسکو با ۱۶ هزار و ۲۰۱۵ دلار، نیویورک با ۱۵ هزار و ۹۳۱ دلار، سیلکون ولی با ۱۵ هزار و ۴ دلار، ژنو با ۱۳ هزار ۴۲۴ دلار، سیدنی استرالیا با ۱۱ هزار و ۹۹۷دلار و پاریس با ۱۱ هزار و ۷۵۶ دلار به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم را در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان برای راه اندازی کسب و کار کسب دارند.

    نظرات