«بازیها» درمان میکنند
این رویداد در پنجمین دوره برگزاری خود از حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار است.
تحلیلهای روانشناختی، درمان و ارتقاء سلامت روانی، سواد رسانه ای، مدلسازی احساس و هیجان، رویکردهای هوش محاسباتی، نقش داده کاوی و مدل سازی رفتار کاربر، رویکرد فلسفی بازیهای رایانه ای، شیوههای جذب مخاطب، بازاریابی و تبلیغات، نقش صنعت بازیهای رایانهای درحوزه تجارت، اقتصاد وکارآفرینی، مدلسازی فرایند توسعه از جمله محورهای مورد بررسی در این رویداد علمی و تخصصی است.
همچنین مباحثی مانند تحلیل زیبایی شناختی و هنری، اصول هنری در طراحی و شخصیتپردازی، بهینهسازی درتلفیق هنر و تکنیک روایت و بازی نامهنویسی، بازیهای جدی، بررسی نقش بازیهای رایانهای وارائه ایدههای جدید در حوزههای خانواده، درمان و ارتقاء سلامت جسمی و وحی، توسعه صنعت گردشگری، درمان اختلالات جسمی، توانبخشی شناختی، ترویج ارزشهای دفاع مقدس، ترویج آموزههای مذهبی و قرآنی نیز در این کنفرانس مورد بحث و ارزیابی قرار می گیرد.
این رویداد در دانشگاه اصفهان برگزار می شود تا با وجود مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، آزمایشگاه بازیهای جدی و دبیرخانه دائمی کنفرانس هدایت پژوهشهای مرتبط با این صنعت نوپا، ثروتآفرین و استراتژیک، توسعه زیرساختهای آموزش، پژوهش و کارآفرینی در این هنر-صنعت و رسانه به خوبی انجام شود.
کنفرانس بازیهای رایانه ای محلی برای ارائه پژوهشهای جدید در شاخههای مختلف این حوزه است و رونق تولید بازیهای رایانهای فاخر را دنبال می کند. البته این دوره نگاه ویژه ای به بازی و کاربردهای آن در حوزه درمان دارد.
حضور در این رویداد آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی این حوزه و امکان ارتباط مستقیم با پژوهشگران داخل و خارج کشور را برای شرکت کنندگان به دنبال دارد.
گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۵
اخبار مرتبط:
* بیماریها با کمک بازیهای شناختی درمان میشود
* چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها
* ارائه ایده پژوهشی برتر در مدرسه پاییزه "مغز و ذهن"
* آغاز به کار دبیرخانهی پنجمین کنفرانس بینالمللی «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها»
لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نظرات