حذف برگزاری مناقصه برای شرکت های دانش بنیان داخلی یک ضرورت است

حذف برگزاری مناقصه برای شرکت های دانش بنیان داخلی یک ضرورت است

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز در نمایشگاه الکامپ و در غرفه جهاد دانشگاهی گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان، مناقصه ها برای شرکت های دانش بنیان داخلی حذف شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکترایرج رفیعی دکترای مهندسی برق و مخابرات درباره فعالیت های شرکت پایا روش آریا که در پارک علم و فناوری البرز مستقر است گفت : شرکت ما در زمینه  وسایل و خدمات الکترونیکی ، مخابراتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت می کند.
وی درباره تنوع محصولات تولیدی این شرکت خاطرنشان کرد:محصولات ما در زمینه های متفاوتی کاربرد دارد. به عنوان مثال باتری شارژر های صنعتی که برای استفاده دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند نمونه ای از محصولات ما هستند که جریان AC را به جریان DC مطمئن تبدیل می کنند. این محصول دانش بنیان است و توسط جوانان و فارغ التحصیلان خودمان تهیه شده است.
وی با اشاره به اینکه محصولاتی نیز در زمینه مانیتورینگ دستگاه های صنعتی نیز در شرکت پایا روش آریا تولید می شود گفت: اخیرا نیز تکنولوژی مانیتورینگ آنلاین خطوط انتقال نیرو هم به مجموعه تکنولوژی مانیتورینگ ما اضافه شده است. این تکنولوژی به بیشتر شدن قابلیت بارگیری از خطوط انتقال کمک می کند و باعث کمتر شدن خاموشی ها می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با تصریح اینکه شرکت ما از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است ، درسال ۱۳۹۶ دانش بنیان شده و وارد پارک علم و فناوری البرز شده است گفت: ما از چهارسال پیش هدف اصلی شرکت را بر دانش بنیان بودن و فناورانه بودن قرار دادیم لذا ابتدا همکاری خود را با پژوهشگاه نیرو آغاز کردیم و پس از آن هم همکاری خود را با پارک علم و فناوری البرز شروع کردیم. ما این پارک را به عنوان پلی برای موفقیت و ارتباط با سازمان ها و مراکز علمی و صنعتی و  فعالیت های تجاری خود می دانیم.
وی با اشاره به مزایای بسیار خوب پارک علم و فناوری البرز گفت: تا الان امکانات خوبی به دست ما رسیده است اما پتانسیل و ظرفیت این مجموعه بسیار بالاتر است و باید همکاری مناسبی بین شرکت های پارکی و مسئولان پارک و مقام های بالادستی برقرار شود. ما می خواهیم محصولاتی که می توانند در کشور خودمان با کیفیت بسیار بالا تولید شوند و با رقبای خارجی رقابت کنند جای محصولات گرانقیمت و بعضا بی کیفیت خارجی را بگیرند بدهند و جوانان این کشور با دست خود کالای مورد نیاز مردم کشورمان را تولید کنند و بسازند.
دکتر ایرج رفیعی با اشاره به اینکه قطعا شرایط تحریم و فشار خارجی فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان داخلی است  خاطرنشان کرد: این شرایط موجب می شود تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند کیفیت خود را به مردم ثابت کنند و تمایز خاصی در مقایسه با دیگر کالاها داشته باشد. ما تلاش می کنیم تولید داخلی  انحصاری نباشد بلکه تولید داخلی با کیفیت شده و  واردات کالا کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری مناقصه ها فرصت های داخلی برای شرکت های دانش بنیان را از بین می برد گفت: باید برای شرکت های دانش بنیان داخلی در رقابت با خارجی ها مناقصه ای در کار نباشد چرا که برگزاری مناقصه برابر با شروع فساد و تطمیع و رانت است. حداقل در زمینه ای که شرکت های دانش بنیان وجود دارند بازار باید به صورت عادلانه بین آنها تقسیم شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از تلاش های پارک علم و فناوری البرز در فراهم کردن شرکت در نمایشگاه الکامپ تقدیر کرد و گفت: نمایشگاه بین المللی الکامپ فرصتی برای دیده شدن شرکت های دان بنیان استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و نوپاست.






لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری البرز

منبع خبر

پارک علم و فناوری البرز

پارک علم و فناوری البرز

زمینه فعالیت جامع

    نظرات