همکاری برد-برد کسب‎ و کارهای نوپا و غول‎ های دیجیتالی در سال ۲۰۱۹

البته طرف مقابل این ادغام که معمولا غول‎های دیجیتالی هستند نیز یکی دیگر از ذی‎نفعان این همکاری‎ها به حساب می‌آیند؛ به‌طوری‎که به واسطه این خرید در حوزه فعالیت خود صاحب ایده‎های نابی می‎شوند که برای آنها توسعه کسب‎وکار و درآمدزایی را به ارمغان می‎آورد. طبق مطالعه سالانه شرکت Deloitte درباره ادغام و همکاری استارت‎آپ‎ها و شرکت‎های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات، ۷۳ درصد مدیران اجرایی بخش تکنولوژی پیش‎بینی کرده بودند همین روند در سال ۲۰۱۹ ادامه داشته باشد و حتی صنعت IT پیشروتر از هر صنعت دیگری در انجام چنین معاملات بزرگی است. PayPal در ماه نوامبر اعلام کرد که سهام شرکت Honey Science، شرکت فعال در ارائه خدمات پرداخت آنلاین، را به مبلغ ۴ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد و این بزرگ‌ترین ادغام PayPal خواهد بود. گوگل در اواخر اکتبر از به خدمت گرفتن شرکت فیت‎بیت با ارزش ۱/ ۲ میلیارد دلار خبر داد و انتظار می‌رود این معامله در اوایل سال ۲۰۲۰ انجام شود. فیس‌بوک در ماه سپتامبر اعلام کرد که به دنبال خرید CTRL-labs بوده و ارزش این معامله بین ۵۰۰ میلیون و یک میلیارد دلار خواهد بود. سلزفورس اعلام کرد که قرار است شرکت نرم‌افزاری Tableau را به مبلغ ۳/ ۱۵ میلیارد دلار خریداری کند. مایکروسافت امیدوار است که با افزودن تکنولوژی و تخصص این شرکت نوپا در بخش خرده‌فروشی، هنگام مواجهه با شرکت‌های خرده‌فروشی مانند والمارت، که مشتری بزرگ آن در بخش خدمات عمومی کلاد است، ارزش‌افزوده ایجاد کند. از نظر مدیران PromoteIQ، فناوری این شرکت به‌عنوان پیشگام در نزدیک کردن مارکت‌پلیس‎های خصوصی به بازاریابی دیجیتالی، به‌طور استراتژیک خدمات تبلیغاتی خرده‌فروشی فعلی مایکروسافت را تکمیل کرده و با ارائه مجموعه‌ای از راه‌حل‌های فناورانه پلت‌فرم‎های تجارت الکترونیکی را مدرن ساخته و از طرفی فرصت‎های بیشتری برای توسعه خود پیدا کند. شرکت اپل در ماه جولای از خرید یک میلیارد دلار کسب‌وکار تولید مودم‌های ۵G شرکت اینتل با پرداخت یک میلیارد دلار خبر داد. این معامله تاثیر فوری بر مشتریان نخواهد داشت زیرا اپل و کوالکام در ماه آوریل یک توافقنامه امضا کردند و چند وقتی است که از مودم‌های این شرکت برای گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کند. دستیابی به سهام شرکت تاکسی‎یاب اینترنتی کریم، یکی از دستاوردها مهم اوبر برای دستیابی به بازار خاورمیانه بود که در سال ۲۰۱۹ رقم خورد. قیمت این خرید ۱/ ۳ میلیارد دلار اعلام شد و در واقع، همزمان با عرضه اولیه سهام اوبر در بورس نیویورک بود. آمازون در ماه مارس از به‌دست آوردن سهام شرکت مسیریاب (روتر) وای‌فای به نام Eero خبر داد، البته مسائل مالی این معامله هنوز فاش نشده است.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات