چیلیوری و ریحون ادغام شدند
در این نشست خبری علیرضا صادقیان مدیرعامل هولدینگ ایرانیان و صاحب امتیاز چیلیوری، بابک کبیری مدیرعامل ریحون، علی سمساری لر مدیرعامل سرآوا و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن حضور داشتند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند. در سال جاری این کسبوکار آنلاین سفارش غذا توانسته ۲۰۸ درصد در ثبت سفارشها نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد. براساس آمار ارائه شده توسط علیرضا صادقیان، حدود ۳۰٪ ثبت سفارش غذا در دنیا از طریق کسبوکارهای آنلاین انجام شده است. با توجه به این مسئله میتوان امیدوار بود که ثبت سفارش غذا جای رشد دارد. بابک کبیری مدیرعامل ریحون نیز در این باره توضیح داد که در سال ۹۷ به این نتیجه رسیده که برای رشد بیشتر ادغام با چیلیوری اجتنابناپذیر است. علی سمساریلر مدیرعامل سرآوا که در این نشست حضور داشت ادغام این دو مجموعه را نویدبخش دانست و گفت: «در شرایطی که چیلیوری و ریحون مجبور بودند برای رقابت منابع خودشان را هدر بدهند، این ایده پس از ۹ ماه زمان و بار حقوقی و مالی سنگین سرانجام نهایی شد که در نهایت باعث افزایش ۶۰ درصدی مشتریان چیلیوری و ۴۰ درصدی رستورانهای طرف قرارداد خواهد شد.» اسنپفود با ادغام چیلیوری و ریحون نیازمند تلاش بیشتری برای رقابت است اما به گفته علیرضا صادقیان کماکان به انحصار خود ادامه میدهد و تنها از سرعت آن کاسته است. صادقیان اظهار داشت که در ایران تنها ۱۰ درصد سفارشهای غذا به شکل آنلاین انجام میشوند که نسبت به کشورهای پیشرفتهتر رقم کمی است.
متن کامل خبر در سایت شنبه پرس
نظرات