ظرفیت «مناطق آزاد» به کمک صنایع خلاق و فرهنگی می‌آید

ظرفیت «مناطق آزاد» به کمک صنایع خلاق و فرهنگی می‌آید


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد حسین سجادی نیری در «هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور» ، مناطق آزاد را یک فرصت ارزشمند برای رونق کسب و کارهای خلاق و فرهنگی دانست و ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه‌های آزاد می‌تواند فرصت ارزشمند را برای رونق صنایع خلاق و فرهنگی به ارمغان بیاورد.


وی با اشاره به ظرفیت های پایین‌تر ایجاد اشتغال در این حوزه گفت و ادامه داد: میزان هزینه‌ها برای ایجاد یک شغل در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی به مراتب پایین‌تر از ایجاد یک شغل در دیگر حوزه ها است و با هزینه اندکی نسبت به سایر صنایع می‌توان اشتغال ایجاد کرد


سجادی نیری، تولید ثروت،‌ درآمدزایی و گردش مالی را از مزیت های صنایع فرهنگی برشمرد و ادامه داد: صنایع فرهنگی در مقایسه با سایر صنایع از نرخ برگشت سرمایه بسیار بالاتر و دوره بازگشت سرمایه خیلی کوتاه تر برخوردارند.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،  زنجیره تولید در صنایع فرهنگی را سودآورد دانست و گفت:‌ صنایع فرهنگی عامل اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و هنر است.


سجادی نیری اظهار کرد: برای شکل دهی کامل حلقه های صنعت فرهنگ نیاز به جریان سازی گسترده در مراحل مختلف است و حرکت پایدار و با ثبات نیازمند زیرساخت های دقیق و هدفمند است.


وی صنایع فرهنگی را ابزاری کارآمد برای صدور فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و ادامه داد: معرفی فرهنگ بومی و اعتقادی کشورها با صنایع فرهنگی امکان پذیر است و موجب افزایش غرور ملی می شود.


استعداد مناطق آزاد صنایع خلاق و فرهنگی را رونق می‌بخشد


دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مناطق آزاد را مستعدترین مناطق برای سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی و خلاق دانست و ادامه داد: ایجاد زنجیره تولیدات فرهنگی در مناطق آزاد به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.


به اعتقاد سجادی نیری، استفاده از صنایع فرهنگی راهی موثر و رویکردی فعال برای مقابله با تهاجم فرهنگی است و باید زیرساخت‌های ویژه و متناسب با اقتضائات در مناطق آزاد، باید طراحی و پیاده سازی شود.



پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات