خط تولید آسفالت پلیمری و مرکز نوآوری روستای خلاق در خراسان‌شمالی افتتاح  می‌شود

خط تولید آسفالت پلیمری و مرکز نوآوری روستای خلاق در خراسان‌شمالی افتتاح می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه اش که با هدف فرهنگ‌سازی و توسعه گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان و رونق زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری آغاز شده است به مرکز رشد دانشگاه بجنورد می رود تا پس از بازدید از این مرکز و در جریان قرار گرفتن از تازه ترین پژوهش ها و دستاوردهای جوانان خلاق و خلاق ،متخصص و با انگیزه آنان را در رسیدن به اهداف شان یاری رساند.

رییس بنیاد ملی و نخبگان سپس به پارک علم و فناوری استان می رود تا از نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری بازدید کند و با گفت وگو با فناوران علم و دانش رهنمودهای لازم را ارایه دهد. در این بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در ساختمان جدید پارک علم و فناوری بجنورد، تازه‌‌ترین دستاوردهایشان را به معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری معرفی می‌کنند.

افتتاح خط تولید آسفالت‌ پلیمری

در ادامه این سفر یک روزه، ستاری و همراهانش به شرکت دانش‌بنیان «لارین گام» می روند تا ضمن بازدید در مراسم افتتاح خط تولید آسفالت پلیمری شرکت داشته باشند. فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان، توانسته‌اند اختراع آسفالت پلیمری را با فناوری بومی به تولید انبوه برسانند. این محصول دانش‌بنیان طول عمر آسفالت را به میزان ۱۰۰درصد افزایش می‌دهد و کاهش ۶۰درصدی هزینه‌ها را به ارمغان می‌آورد.خط تولید آسفالت پلیمری به دست فناوران این شرکت دانش‌بنیان و با تجهیزات ایران‌ساخت در بجنورد راه‌اندازی شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در بخش دیگری از این سفر یک روزه، با حضور در نشست شورای اقتصاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی در جمع مسئولان استانی، فعالان اقتصادی و دانشگاهیان استان سخن خواهد گفت و در صورت وجود مشکل اقدامات لازم برای برطرف ساختن آنها را صادر می کند.

افتتاح مرکز نوآوری روستای خلاق

ستاری، سپس مرکز رشد شهرستان شیروان می رود تا در مرکز نوآوری روستای خلاق شیروان را افتتاح کند. مرکز رشد شهرستان شیروان بیش از ۲۵ واحد فناور مستقر را در خود جای داده است که در حوزه‌هایی چون فناوری اطلاعات و ارتباطات، گیاهان دارویی، نانوفناوری، زیست‌فناوری محصولات و خدماتی را در دست تولید دارند.

پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات