والمارت سال 2018 از آمازون پیشی می‌گیرد

والمارت سال 2018 از آمازون پیشی می‌گیرد

والمارت در سال‌های اخیر با دنبال کردن رویکردهایی همچون گسترش فروش آنلاین خود، جذب فروشندگان اینترنتی و تحویل سریع اجناس، به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده و به رقیب جدی آمازون تبدیل شده است. حتی انتظار می‌رود سال میلادی آینده این شرکت از آمازون پیشی بگیرد.

به گزارش اکوسیستم، والمارت اخیرا موفق شده است با قیمت‌گذاری هوشمندانه کالاهای خود، افزایش فروش در فروشگاه‌های خود و افزایش فروش آنلاین کالاهای خود، به یک رقیب و تهدید جدی برای آمازون تبدیل شود. این شرکت درحال‌حاضر توانسته است حداقل در منطقه Wall Street آمریکا از آمازون پیشی بگیرد.

ارزش سهام آمازون در شش ماه گذشته 24.55 درصد افزایش یافته و میزان افزایش ارزش سهام آن از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، 41.71 درصد بوده است. این در حالی است که آمار مربوط به آمازون در این دو زمینه، به ترتیب 16.39 و 53.85 درصد بوده است.

والمارت در سال‌های اخیر توانسته است با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و توسعه آن‌ها، جذب تعداد بیشتری از فروشندگان آنلاین و تحویل سریع اجناس فروشگاه‌های آنلاین، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. افزایش فروش آنلاین کالاهای این شرکت هم موجب شده است فروش کلی آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

انتظار می‌رود آمازون در سال میلادی آینده نیز همین رویکرد را دنبال کند؛ اگر این چنین باشد، ارزش سهام والمارت به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند و این شرکت به راحتی می‌تواند از آمازون پیشی بگیرد.

جان مالیندراتو، یکی از استادان اقتصاد دانشگاه ویلیام پترسون، به بیان این مطلب پرداخته است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت، کالاهای مختلف را با قیمت خوبی به فروش می‌رسانند و آمازون هم در زمینه فروش اینترنتی به یک غول تبدیل شده است؛ البته والمارت هم در زمینه فروش اینترنتی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است و اگر بخواهم از بین این دو یکی را انتخاب کنم، انتخاب من والمارت است. والمارت یک شرکت در حال رشد است، اما آمازون به ثبات کامل رسیده است و حتی این توانایی را دارد که روزی از آمازون کاملا سبقت بگیرد.

والمارت در‌حال‌حاضر نیز درآمد زیادی دارد که بخشی از آن را به سهام‌داران خود می‌پردازد و بخشی دیگر را نیز به خرید کالاهای مورد نیاز خود از فروشندگان اصلی اختصاص می‌دهد.

پیشنهاد آقای مالیندراتو این است که بهتر است والمارت به جای پرداخت پول بیشتر به سهام‌داران خود و خرید کالاهای مورد نیاز خود، به فکر توسعه زیرساخت‌های وب باشد و اگر این رویکرد را دنبال کند، فروشگاه‌های فیزیکی این شرکت به تدریج جای خود را به فروشگاه‌های اینترنتی می‌دهند و والمارت به یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه فروش آنلاین تبدیل خواهد شد.

     

    نظرات