صادراتی موفق با تحلیل رقبا
تحقیقات بازار یکی از اصلیترین نیازهای شرکتها پیش از ورود محصول خود به بازار هدف است. تحقیقات بازار، به فرآیند جمعآوری، تجزیه و تحلیل هدفمند از اطلاعات در خصوص بازار هدف، رقابت و نیازهای مشتری اطلاق میشود.
ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول و تحلیل رفتار مصرفکننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار هدف و سایر پارامترهای تاثیرگذار است. بر همین اساس انجام تحقیقات بازار و تهیه گزارشات مربوطه یکی از اقدامات مهم برای شرکتهای تولیدکننده محصول است.
ورود به هریک از بازارهای صادراتی و بینالمللی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات بهروز و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، قیمتگذاری محصول، تحلیل رقبا، بخشبندی رقبا، ارزیابی الگوی مصرفکنندگان و همچنین سیستمهای فروش در بازار هدف برای هریک از محصولات دانشبنیان برای صادرات موفق است.
تهیه گزارشات تحقیقات بازار بینالمللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی کارا است. به همین منظور و با هدف ورود محصولات شرکتهای دانشبنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینههای تهیه این گزاراشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکتهای دانشبنیان پرداخت میشود .
دریافت خدمات بازاریابی بسته به نیاز و هدف از فعالیت بازاریابی میتواند شامل اجاره قفسه از فروشگاههای زنجیرهای معتبر و عرضه محصول برای ارزیابی میزان استقبال، جذب و عقد قرارداد با ویزیتور محلی در کشور هدف و عقد قرارداد با شرکت محلی بازاریابی شود.
حمایت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هزینههای اخذ خدمات پرداخت ۷۰ % هزینههای فعالیتهای بازاریابی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض است.
* رییس کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۳
لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
نظرات